fbpx
30/01/2025 | Webinarium

Wdrożenie JPK CIT

Zapisz się na szkolenie

Jednolity Plik Kontrolny dla podatku dochodowego od osób prawnych (JPK CIT) to nowe narzędzie raportowania, które zmieni sposób przekazywania danych finansowych organom podatkowym.
Ministerstwo Finansów oficjalnie potwierdziło, że JPK CIT wchodzi w życie od 1 stycznia 2025 roku i będzie wysyłany wraz z CIT-8.

JPK CIT będzie wprowadzany stopniowo dla różnych grup podatników.

  1. Rok rozpoczynający się po 31 grudnia 2024 r.
    • podatnicy o przychodach przekraczających 50 mln euro rocznie
    • podatkowe grupy kapitałowe (PGK)
  2. Rok rozpoczynający się po 31 grudnia 2025 r.
    • wszyscy podatnicy CIT zobowiązani do przesyłania JPK_V7
  3. Rok rozpoczynający się po 31 grudnia 2026 r.
    • wszyscy pozostali podatnicy CIT

Program szkolenia:

  1. JPK_KR – obowiązek przekazywania ksiąg rachunkowych w świetle aktualnie obowiązujących przepisów
  2. Harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025-2026 – jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego?
  3. Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe od 2025 r., celem wypełnienia obowiązku obligatoryjnego raportowania – kiedy księgi należy uzupełnić dodatkowo o:
    • dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika:
      • numer identyfikacji podatkowej, o ile został nadany,
      • w przypadku gdy kontrahent podatnika jest:
        • osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej – wskazanie nazwiska i pierwszego imienia kontrahenta,
        • osobą fizyczną prowadząca działalność gospodarczą – wskazanie nazwiska i pierwszego imienia kontrahenta, a także dodatkowego określenia, które przedsiębiorca włącza do firmy,
        • w pozostałych przypadkach – wskazanie pełnej nazwy kontrahenta.
    • w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany,
    • znaczniki identyfikujące konta rachunkowe wykazywane według słownika znaczników identyfikujących konta rachunkowe m.in. dla:
      • banków, zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji, jednostek, organizacje pozarządowe, funduszy inwestycyjnych, domów maklerskich, spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych,
    • dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej:
      • w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany,
      • określenie rodzaju dowodu potwierdzającego nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji,
      • numer identyfikacji podatkowej kontrahenta podatnika.
    • wysokość, rodzaj i typ różnicy pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym,
    • wysokość i rodzaj dochodu podlegającego opodatkowaniu w odniesieniu do podatników opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek.
  4. Prezentacja struktur–znaczniki z załączników nr 1 -7 do rozporządzenia MF.
  5. CIT estoński a nowe struktury logiczne – modyfikacja JPK u podatników korzystających z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, dotyczące rodzajów dochodów z tytułu:
    • zysku netto wypracowanego w okresie opodatkowania ryczałtem, w części przeznaczonej do podziału między wspólników lub na pokrycie strat powstałych w okresie poprzedzającym opodatkowanie ryczałtem,
    • ukrytych zysków,
    • wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą podatnika,
    • zmiany wartości składników majątku (w przypadku łączenia, podziału, przekształcenia),
    • nieujawnionych operacji gospodarczych,
    • zysku netto w części niepodzielonej lub nieprzeznaczonej na pokrycie straty w okresie stosowania ryczałtu – w przypadku podatnika, który zakończył opodatkowanie ryczałtem.
  6. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych w JPK CIT:
    • Podstawowe zasady prowadzenia ewidencji, problematyka ustalania wartości początkowej, ulepszenia i remont, likwidacja – bieżące problemy i ich wpływ na zakres raportowania.
    • typy różnic pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym (tj. różnice stałe oraz różnice przejściowe) – zasady uwzględniania w prowadzonych księgach
    • Jak prowadzić ewidencję uzupełnioną o dodatkowe dane w specyficznych przypadkach (np. dochodzi do wytworzenia ŚT lub nabyty WNiP podlega dostosowaniu co wiąże się z kosztami powiększającymi wartość początkową),

 

 

    Prelegent:

    Małgorzata Rzeszutek

    doktor ekonomii, oraz doradca podatkowy z ponad 15 letnim doświadczeniem w rachunkowości finansowej. Specjalizuje się w tematyce VAT, cen transferowych, schematów podatkowych. Jako prelegent prowadzi od ponad 11 lat zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT. Zarządza zespołem doradców zajmujących się tworzeniem analiz, dokumentacji oraz procedur dla firm i samorządów w zakresie schematów podatkowych, cen transferowych, należytej staranności, podatku u źródła, procedur centralizacyjnych i ich aktualizacji w JST. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT.

Termin i miejsce szkolenia


30/01/2025

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:30.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌„Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌„Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌„Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


360 zł + 23% VAT – os./dostęp

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność po szkoleniu na podstawie FV z 7 dniowym terminem

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.