fbpx
28/11/2024 | Webinarium

Transakcje łańcuchowe – rozliczenia w VAT

Zapisz się na szkolenie

Szkolenie szczegółowo omawia problematykę transakcji łańcuchowych. Dzięki niemu uczestnik będzie potrafił:

  • rozpoznać czy ma do czynienia z transakcją łańcuchową;
  • określić w którym państwie realizowana w ramach łańcucha dostawa podlega VAT oraz czy można dla niej zastosować 0-proc. stawkę VAT (tj. zakwalifikować ją jako WDT albo eksport towarów);
  • wskazać państwa, w których konieczna może być rejestracja do VAT i rozliczenie dostawy krajowej lub WNT.

Program szkolenia:

  1. Ogólne informacje o transakcjach łańcuchowych:
    • czym jest transakcja łańcuchowa – czy ustawa o VAT definiuje to pojęcie?;
    • pojęcie transakcji trójstronnej oraz trójstronnej uproszczonej;
    • ile minimalnie i maksymalnie podmiotów może uczestniczyć w transakcji łańcuchowej?;
    • przykłady transakcji łańcuchowych;
    • jakie problemy i ryzyka wiążą się z nieprawidłowym rozliczaniem transakcji łańcuchowych?
  2. Organizator transportu – element istotny w kontekście rozliczania transakcji łańcuchowych:
    • jak ustalić, który z podmiotów w łańcuchu jest organizatorem transportu?
    • co jeśli podmiot zlecający transport obciąża kosztem transportu inny podmiot w łańcuchu?
    • po co ustalamy kto jest organizatorem transportu?;
    • konsekwencje dla przypadków, gdy organizatorem jest pierwszy podmiot w łańcuchu, pośrednik albo ostatni podmiot w łańcuchu.
  3. Dostawa ruchoma – transakcja, która może stanowić WDT albo eksport towarów:
    • co rozumiemy pod pojęciem dostawy ruchomej?
    • kiedy do dostawy ruchomej możemy zastosować 0-proc. stawkę VAT (tj. uznać ją za WDT albo eksport towarów);
    • czy dostawa ruchoma zawsze korzysta z stawki VAT 0%?
    • w jaki sposób opodatkowujemy dostawy poprzedzające dostawę ruchomą oraz po niej następujące?
  4. Reguły Incoterms:
    • czym są reguły Incoterms i dlaczego mają one wpływ na rozliczenia w VAT?;
    • jakie są obowiązki stron przy stosowaniu reguł: EXW, FCA, CPT lub DAP?;
    • co jeśli wskazana w fakturze reguła Incoterms jest niezgodna z rzeczywistym przebiegiem transakcji?;
    • jaki wpływ mają te reguły na rozliczanie transakcji łańcuchowych.
  5. Obowiązki uczestników transakcji łańcuchowych:
    • kiedy jako uczestnik transakcji łańcuchowej mamy obowiązek rozpoznać w Polsce dostawę krajową, WDT albo eksport towarów?
    • w jakich przypadkach to my – jako nabywcy towarów – mamy w Polsce obowiązek rozliczenia VAT (art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT);
    • czy obowiązek rozpoznania lokalnej dostawy w innym niż Polska państwie zawsze wiąże się z obowiązkiem rejestracji do VAT w tym państwie?
    • jakie kody w JPK należy stosować przy dokonywaniu transakcji łańcuchowych?
  6. Szczególne przypadki rozliczania transakcji łańcuchowych:
    • transakcja łańcuchowa, w ramach której dochodzi do importu towarów;
    • transakcje łańcuchowe dokonywane całkowicie poza Polską lub całkowicie poza UE;
    • transakcje łańcuchowe a BREXIT – jak wyglądają tego typu transakcje po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej (uwzględnienie szczególnych regulacji przewidzianych dla Irlandii Północnej);
    • transakcje trójstronne uproszczone – kiedy występują i jakie obowiązki musimy spełnić przy ich dokonywaniu.
    • transakcje łańcuchowe a sprzedaż konsumencka – przykłady wystąpienia WSTO w ramach tego typu transakcji.
  7. Czas na dyskusję. Pytania i odpowiedzi.
    Prelegent:

    Piotr Kępisty

    Doradca podatkowy i prawnik. Twórca bloga zrozumvat.pl zawierającego praktyczne materiały edukacyjne z zakresu VAT. Autor tradycyjnych publikacji prasowych (m.in. w Rzeczpospolitej oraz Rachunkowości – piśmie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce). Współautor książek o rozliczaniu VAT w nieruchomościach, w branży TSL oraz komentarzy do zmian. W ramach spółki Tributis Group doradza w podatku od towarów i usług. Doświadczony wykładowca w tematyce VAT.

Termin i miejsce szkolenia


28/11/2024

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:30.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌„Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌„Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌„Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


390 zł + 23% VAT – os./dostęp

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność po szkoleniu na podstawie FV z 7 dniowym terminem

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.