fbpx
28/11/2024 | Webinarium

Warsztaty z transakcji łańcuchowych – sprzedaż konsumencka i rozliczanie dostaw w oparciu o reguły Incoterms

Zapisz się na szkolenie

Szkolenie prowadzone w formule warsztatowej. W jego trakcie nie będą omawiane wszystkie zasady rozliczania transakcji łańcuchowych, lecz dwa zagadnienia, które pomogą w samodzielnym rozliczaniu tego typu dostaw. Warsztaty są podzielone na dwie części.

W ramach pierwszej części przerobione zostaną przykłady rozliczania trójstronnych transakcji, w których strony stosują reguły Incoterms. W wielu sytuacjach, gdy transakcja przebiega wg takich reguł, możliwe jest prawidłowe ich rozliczenie bez znajomości szczegółowych przepisów o rozliczaniu transakcji łańcuchowych. Uczestnicy zapoznają się z takimi sytuacjami i otrzymają materiały w formie slajdów (ściągę), która będzie pomocą przy rozliczaniu tego typu dostaw.

W drugiej części omówione zostaną transakcje łańcuchowe, w ramach których realizowana jest sprzedaż konsumencka. Podatnicy stosują przeróżne modele dostaw, w ramach których można wymienić dropshipping, fulfillment. Dostawy są realizowane z Polski, innych państw UE albo spoza UE (np. Chin) bezpośrednio do konsumentów UE. Uczestnicy poznają najpopularniejsze modele takich dostaw ze wskazaniem ich skutków w podatku od towarów i usług.

Program szkolenia:

  1. Ogólne informacje o transakcjach łańcuchowych:
    • na czym polegają transakcje łańcuchowe
    • jakie są zasady ich rozliczania i co musimy ustalić aby je prawidłowo rozliczyć
  2. Incoterms – czym są?
    • co określają reguły Incoterms?
    • gdzie znaleźć informacje na temat znaczenia Incoterms?
    • co za ich pomocą możemy ustalić w transakcjach łańcuchowych?
    • jakie są różnice w skutkach podatkowych transakcji przy stosowaniu reguł Incoterms w odniesieniu do dostaw eksportowych i wewnątrzwspólnotowych?
  3. Rozliczanie transakcji łańcuchowych dla poszczególnych kombinacji reguł Incoterms:
    • EXW + EXW
    • EXW + FCA/FOB
    • EXW + CPT/CFR – uwzględnienie różnic w rozliczeniu przy eksporcie towarów oraz wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów (WDT)
    • EXW + DAP/DDP
    • FCA + CIP/CIF
    • FCA + DAP/DDP
    • DAP + DAP
  4. Problematyczne przypadki
    • „rozjazd” pomiędzy Incoterms a rzeczywistością – jak sobie poradzić?
    • różne warunki dostawy w umowie, na fakturze i w praktyce – co jest decydujące?
    • przypadki, gdy stosowane reguły wykluczają się – co wtedy?
  5. Sprzedaż konsumencka w kontekście transakcji łańcuchowych – jakie rodzaje transakcji mogą wystąpić?
    • wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO) – kiedy należy wykazać i jak przebiega rozliczenie?
    • kiedy transakcja łańcuchowa z dostawą dla konsumenta może wiązać się z obowiązkiem rejestracji do VAT w innym państwie UE?
    • sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI) – kiedy należy wykazać i jak przebiega rozliczenie tego typu dostawy?
  6. Dropshipping
    • czy w ramach dropshippingu występuje transakcja łańcuchowa?
    • przykładowe skutki podatkowe różnych modeli dropshippingu
    • kiedy w dropshippingu wystąpi dostawa krajowa, WDT, WSTO lub SOTI?
  7. Usługi fulfillment
    • czy w ramach usług fulfillment mamy do czynienia z transakcją łańcuchową?
    • skutki w VAT przemieszczeń pomiędzy magazynami w różnych państwach UE;
    • czy korzystanie z fulfillment wiąże się z koniecznością rejestracji do VAT w innych niż Polska państwach UE?
  8. Czas na dyskusję. Pytania i odpowiedzi.
    Prelegent:

    Piotr Kępisty

    Doradca podatkowy i prawnik. Twórca bloga zrozumvat.pl zawierającego praktyczne materiały edukacyjne z zakresu VAT. Autor tradycyjnych publikacji prasowych (m.in. w Rzeczpospolitej oraz Rachunkowości – piśmie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce). Współautor książek o rozliczaniu VAT w nieruchomościach, w branży TSL oraz komentarzy do zmian. W ramach spółki Tributis Group doradza w podatku od towarów i usług. Doświadczony wykładowca w tematyce VAT.

Termin i miejsce szkolenia


28/11/2024

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:30.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌„Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌„Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌„Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


390 zł + 23% VAT – os./dostęp

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność po szkoleniu na podstawie FV z 7 dniowym terminem

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.