05/08/2025 | Webinarium

Reprezentacja i reklama, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług

Zapisz się na szkolenie

  1. Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
    • możliwość zaliczenia wydatków reklamowych do kosztów uzyskania przychodu
    • wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentacje
    • definicja legalna „wydatków na reprezentacje”
    • czy organ podatkowy może zakwestionować wysokość wydatku poniesionego przez przedsiębiorcę?
  2. Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym od osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń:
    • upominki i gadżety dla kontrahentów,
    • wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
    • poczęstunki dla kontrahentów w siedzibie przedsiębiorcy, w trakcie wyjazdów i w restauracjach,
    • hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety
    • organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo – rekreacyjnych,
    • darmowe szkolenia dla kontrahentów
  3. Kiedy należy sporządzić PIT-11 w związku z wydatkami dla kontrahentów?
  4. Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków (omówienie interpretacji i orzecznictwa):
    • organizacja konferencji o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje,
    • plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe
    • szkolenia dla kontrahentów
    • udostępnienie telefonu, samochodu i lokalu dla kontrahenta
    • gadżety reklamowe dla kontrahentów
    • upominki świąteczne dla kontrahentów
    • zakup reklam na faceeboku, google czy innych platformach
  5. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
    • zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
    • rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
    • środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
    • ulga sponsorska od 1 stycznia 2022r. – zasady rozliczania wraz z przykładami
    • ulga na ekspansję od 1 stycznia 2022r. – zasady rozliczania wraz z przykładami
  6. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług
    • wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach- kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu
    • zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego
    • regulamin sprzedaży premiowej
    • Sprzedaż premiowa – skutki na gruncie ustawy o grach hazardowych
  7. Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 gr) – czy jest to dopuszczalne? (skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych).
  8. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych
    • definicja „przychodu pracowniczego” według Trybunału Konstytucyjnego (w tym możliwość zastosowania tych zasad do umów zleceń)
    • wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników
    • wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT.
    • wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników
    • spotkania i wyjazdy integracyjne – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług
    • wynajem lokali mieszkalnych dla pracowników – skutki podatkowe
  9. Wydatki na rzecz pracowników nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
  10. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
    • upominki i nagrody dla kontrahentów,
    • zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy
    • poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),
  11. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem zmian wynikających ze SLIM VAT 1
  12. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług.:
    • poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania,
    • świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT
    • świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
  13. Zakup okularów korekcyjnych dla pracowników – zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług i podatkiem PIT oraz CIT
  14. Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym
  15. Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT-em.
  16. Pytania uczestników
    Prelegent:

    Mirela Chomont – Wolak

    Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek komisji rewizyjnej Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie, doświadczony trener i autorka szkoleń. Członek komisji do spraw karnych skarbowych Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku: „Controlling i analiza ekonomiczna przedsiębiorstw”. Doświadczenie zdobyła w największych kancelariach prawnych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych obsługując klientów indywidualnych, podmioty gospodarcze oraz jednostki sektora finansów publicznych.

Termin i miejsce szkolenia


05/08/2025

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:30.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌„Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌„Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌„Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


370 zł + 23% VAT- os./dostęp

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność na podstawie faktury z 7 dniowym terminem po szkoleniu.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.