04/12/2025 | Webinarium

Podatek PIT 2025/2026 – zamknięcie roku podatkowego w PIT – obowiązki płatnika

Zapisz się na szkolenie

  1. Roczne rozliczenie roku 2025
  2. PIT 4 R – w kontekście błędu płatnika ( zaniżone zaliczki )
  3. PIT 11 – m. In korekty płatnika, korekty podatnika, zerowa zaliczka
  4. PIT 2 –wybrane problemy w tym m.in. respektowanie oświadczeń PIT 2 pracownika po ustaniu zatrudnienia
  5. Ulga dla Seniorów . Kontynuacja pracy zawodowej po osiągnięciu wieku emerytalnego, moment powstania przychodu, koszty uzyskania przychodów weryfikacja uprawnienia do ulgi-wybrane problemy
  6. Ulga 4+ w zaliczkach –wybrane problemy
  7. Prawo do ulgi dla samotnego rodzica po rozwodzie w praktyce organów skarbowych – wybrane problemy
  8. Świadczenia medyczne finansowane przez pracodawcę w całości lub częściowo ( medycyna pracy, profilaktyka, rehabilitacja ) – konsekwencje podatkowe
  9. Świadczenia dla pracownika/zleceniobiorcy niebędące przychodem – wybrane problemy
  10. Opodatkowanie odszkodowań – obowiązki płatnika– wybrane problemy
  11. Wynagrodzenie wypłacane przelewem a przychód podatkowy
  12. Praca wykonywana w różnych miejscach w tym samym miesiącu a pracownicze koszty uzyskania przychodów
  13. Pracownicze Programy Kapitałowe ( PPK ) – wybrane problemy podatkowe – omówienie
  14. Kontrakty managerskie w kontekście PIT – omówienie wybranych problemów
  15. Wydatki na posiłki biznesowe w kosztach uzyskania przychodów – wybrane problemy, sposoby dokumentowania
  16. Posiłki finansowane przez pracodawcę a skutki podatkowe m.in. omówienie warunków potencjalnego zwolnienia, w tym usług cateringowych na rzecz pracowników
  17. Polisy dla pracowników/zleceniobiorców – skutki podatkowe
  18. Opłacenie kursów dla kandydatów do pracy – skutki podatkowe
  19. Opodatkowanie umów do 200 zl – wybrane problemy
  20. Podatek od spadków i darowizn a podatek dochodowy w kontekście świadczeń ponoszonych przez zakład pracy za pracowników /członków ich rodzin m.in. dzieci, w tym m.in. karty podarunkowe, bony podarunkowe, karty pre – paid, system kafeteryjny – nowe interpretacje
  21. Świadczenia socjalne a podatek –wybrane problemy w tym m.in. świadczenia na rzecz członków rodzin pracowników, problemy związane ze współfinansowaniem świadczeń przez związki zawodowe
  22. Zwrot kosztów odwołanego urlopu – skutki podatkowe
  23. Ekwiwalenty za pranie odzieży roboczej pracownika/zleceniobiorcy
  24. Wypłaty po śmierci pracowników/zleceniobiorców/radnych w tym zasiłków – skutki podatkowe
  25. Opodatkowanie świadczeń dla emerytów/rencistów w kontekście zwolnień podatkowych omówienie
  26. Wygrane w grach i konkursach – skutki podatkowe dla płatnika –omówienie
  27. Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom gadżetów firmowych i nagród
  28. Obsługa podatkowa nie rezydentów w tym Ukraińców pracujących na umowach cywilnych – wyjaśnienia organów skarbowych
  29. Opodatkowanie samochodów służbowych w aktualnych wyjaśnieniach organów skarbowych w tym m.in. zwroty za ładowanie służbowego samochodu elektrycznego we własnym zakresie przez pracownika poza godzinami pracy
  30. Samochód dla Prezesa na kontrakcie managerskim – skutki podatkowe
  31. Podnoszenie kwalifikacji pracownika a umorzenie dofinansowania
  32. Kursy językowe dla członków Zarządu, Rady Nadzorczej, pracowników oraz osób towarzyszących– omówienie uwarunkowań ewentualnego zwolnienia Przychodu
  33. Umowa o dzieło/zlecenia osoby prowadzącej działalność gospodarczą zawarta poza działalnością gospodarczą
  34. Koszty z tytułu praw autorskich – wybrane problemy
  35. Prezenty dla kontrahentów w aspekcie podatkowym
  36. Sponsoring – skutki podatkowe
  37. Odpowiedzialność płatnika w kontekście zgłoszenia odpowiedzialnego pracownika do Urzędu Skarbowego
  38. Pytania i odpowiedzi
    Prelegent:

    Piotr Kossakowski

    Były pracownik Ministerstwa Finansów z 18 letnim doświadczeniem w zakresie podatków dochodowych. Autor licznych artykułów, oraz komentarzy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.

Termin i miejsce szkolenia


04/12/2025

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:30.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌„Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌„Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌„Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


360 zł + 23% VAT- os./dostęp

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność na podstawie faktury z 7 dniowym terminem po szkoleniu.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.