18/12/2025 | Webinarium

Wdrożenie JPK CIT (JPK_KR_PD i JPK_ST_KR) – nowe obowiązki od 2026 roku

Zapisz się na szkolenie

  1. Co to jest JPK_CIT?
    • JPK_KR_PD
    • JPK_ST_PD
  2. Daty wprowadzenia obowiązku raportowania JPK_CIT
    • Duże podmioty (50 mln euro przychodu)
    • Podmioty obowiązane do przesyłania plików JPK VAT
    • Pozostali podatnicy
    • Od kiedy obowiązek raportowania?
  3. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych wyłącznie w formie programów komputerowych
    • Konta pozabilansowe
    • Bazy w excelu itp.
    • Czy i jakie konta pozabilansowe należy przenieść do programów komputerowych?
  4. Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego
  5. Zasady przesyłania plików JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
  6. Okres raportowania
  7. Zwolnienia z obowiązku raportowania
  8. Obowiązek uzupełnienia ksiąg rachunkowych (Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych)
  9. Analiza znaczników
  10. Prezentacja znaczników w planie – przykłady
  11. Zakres przesyłanych danych
    • Konta bilansowe
    • Konta pozabilansowe
    • Ewidencje przychodów
    • Ewidencje kosztów nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów
    • Trwałe i przejściowe różnice pomiędzy wynikiem bilansowym (rachunkowym) a wynikiem podatkowym
    • Ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
      • Wpływ raportowania JPK na wartość początkową, zasady prowadzenia ewidencji, zmiany, likwidacje itd.
      • Wykazanie różnic w ewidencji bilansowej i podatkowej
      • Sposób prezentacji ewidencji
    • Pozostałe dane
  12. Raportowanie JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
  13. Zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych – dodatkowe dane
    • Dane kontrahenta
    • Numery faktur (KSeF)
    • Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
    • Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
    • Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd)
    • Szczególne regulacje ze względu na branże
    • Pozostałe zmiany
  14. Struktura logiczna JPK_KR_PD – analiza
    • Nagłówek
    • Podmiot
    • Kontrahent
    • ZOiS
    • Dziennik
    • RPD
  15. Dotacje
  16. Struktura logiczna JPK_ST_KR – analiza
    • Nagłówek
    • Podmiot
    • ST_KR
  17. Analiza na przykładowych kontach
  18. Pytania i wątpliwości związane z planowanymi zmianami w księgach rachunkowych oraz ich prezentacją w JPK_KR_PD
  19. Pytania i wątpliwości związane z planowanymi zmianami w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych oraz ich prezentacją w JPK_ST_KR
  20. Wpływ zmian na politykę rachunkowości.
  21. Zmiana architektury informatycznej podatnika w zakresie sporządzenia deklaracji JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
    • Nowe rozwiązania informatyczne
    • Przebudowa księgi głównej
    • Przebudowa ksiąg pomocniczych
    • Implementacja systemów IT
  22. Zasady raportowania plików JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
    • Struktura logiczna (schema)
    • Środki komunikacji elektronicznej
    • Sposób przesyłania JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
    • Narzędzia informatyczne przesyłania plików JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
  23. Jak przygotować się na wejście JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
    • Dostosowanie systemów informatycznych
    • Dopasowanie znaczników do kont księgowych
    • Przebudowa księgi głównej i księgi pomocniczej
    • Zmiana metodologii księgowania
    • Pozostałe zmiany w systemach finansowo – księgowych
  24. Skutki raportowania JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
    • Wgląd organów podatkowych w ewidencje CIT
    • Możliwość kalkulacji wyniku podatkowego podatnika przez organy podatkowe
    • Wpływ na plany kontroli podatkowych – narzędzie typowania podatnika do kontroli podatkowej
    Prelegent:

    Arkadiusz Duda

    Doradca podatkowy posiadający szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności zdobyte w wyniku 15 letniej praktyki zawodowej w jednej z największych spółek giełdowych w Polsce oraz we współpracy z szeregiem kancelarii podatkowych i prawnych. Specjalizuje się w podatku VAT, oraz podatkach dochodowych. Uczestniczył w wielu kluczowych na rynku polskim, projektach optymalizujących zobowiązania podatkowe spółek w tym w największym w skali kraju projekcie optymalizacji podatku od nieruchomości. Posiada szeroką wiedzę oraz doświadczenie w prowadzeniu sporów z organami podatkowymi oraz w reprezentacji podatnika przed sądami administracyjnymi.  Ma doświadczenie w prowadzeniu sporów z organami podatkowymi oraz w reprezentacji podatnika przed sądami administracyjnymi. Zajmował się koordynacją kilkuset postępowań podatkowych. Wykładowca z wieloletnim doświadczeniem.

Termin i miejsce szkolenia


18/12/2025

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:00.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌„Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌„Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌„Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


360 zł + 23% VAT- os./dostęp

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność na podstawie faktury z 7 dniowym terminem po szkoleniu.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.