fbpx
08/05/2024 | Webinarium

Bezpieczne umowy księgowe – zasady sporządzania umów, przykładowe zapisy chroniące księgowych

Zapisz się na szkolenie

  1. Rodzaje możliwych stosunków prawnych między księgowym a obsługiwanym klientem – ogólne porównanie
    • Umowa o pracę, zlecenie czy kontrakt w ramach działalności gospodarczej? – wybór najkorzystniejszego wariantu – co wziąć pod uwagę?
    • Konsekwencje wyboru określonego wariantu pod kątem odpowiedzialności księgowych
    • Rodzaje umów i zasady ich zawierania, w tym wybór najkorzystniejszej formy
  2. Zasady konstruowania umów wraz z przykładowymi klauzulami umownymi prezentowanymi w trakcie szkolenia
    • Prawidłowe określenie przedmiotu umowy i zakresu obowiązków księgowego – jak odróżnić zakres zlecenia od dodatkowych zleceń klientów objętych dodatkowym wynagrodzeniem
    • Terminy dostarczania dokumentów – jak się zabezpieczyć przed nieterminowym dostarczaniem dokumentów przez klientów?
    • Zasady kształtowania wynagrodzeń przez księgowych (ryczałt, stawki godzinowe, wynagrodzenie od wyniku, inne systemy) – jak wybrać najkorzystniejszy ?
    • Rodzaje dokumentów księgowych dostarczanych przez klientów – jak się zabezpieczyć przed zaksięgowaniem błędnych lub niekompletnych dokumentów ?
    • Doradztwo podatkowe – czy księgowi mogą świadczyć takie usługi?
    • Przedawnienie roszczeń cywilnoprawnych wynikających z umów
    • Przedawnienie roszczeń pracowniczych wynikających z umów
    • Tryby rozwiązania umów (np. wskutek rażącego naruszenia obowiązków przez klienta)
    • Pełnomocnictwa do umów (jakie wybrać, czy księgowy może być pełnomocnikiem ogólnym klienta?)
    • Uzyskiwanie od klientów informacji o kodach GTU i Procedurach w JPK_VAT
    • Pozostałe – istotne klauzule umowne
  3. Instrumenty ochrony księgowego
    • Ubezpieczenia OC obowiązkowe i dobrowolne dla księgowego
    • Jak się bronić przed odpowiedzialnością odszkodowawczą?
    • Jak się bronić przed odpowiedzialnością karną i karną skarbową ?
    • Kary umowne w umowach księgowych- czy i kiedy stosować?

CEL:
Poznanie zasad konstruowania umów zarówno w biurach rachunkowych, jak i na etatach.
Zyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie:

  • o co należy zadbać przy kształtowaniu umowy z pracodawcą/klientem
  • jak można bronić się przez zarzutami ze strony obsługiwanej jednostki albo organów postępowania karnego
  • jakie są najczęstsze sytuacje, w których księgowi ponoszą odpowiedzialność na podstawie umowy
  • na co zwracać uwagę w obliczu sporu sądowego.
    Prelegent:

    Mirela Chomont – Wolak

    Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek komisji rewizyjnej Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie, doświadczony trener i autorka szkoleń. Członek komisji do spraw karnych skarbowych Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku: „Controlling i analiza ekonomiczna przedsiębiorstw”. Doświadczenie zdobyła w największych kancelariach prawnych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych obsługując klientów indywidualnych, podmioty gospodarcze oraz jednostki sektora finansów publicznych.

Termin i miejsce szkolenia


08/05/2024

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:30.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌„Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌„Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌„Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


360 zł + 23% VAT – os./dostęp

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność po szkoleniu na podstawie faktury z 7 dniowym terminem.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia (zostanie wysłany pocztą)

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.