fbpx
28/10/2024 | Webinarium

Sygnaliści – jak sprawnie wdrożyć postanowienia ustawy krok po kroku

Zapisz się na szkolenie

Czas szkolenia: 3h zegarowe

  1. Podstawowe regulacje wynikające z Dyrektywy z 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
  2. Ustawa o sygnalistach:
    • od kiedy ustawa wchodzi w życie ?
    • kim jest sygnalista ?
    • jakich nieprawidłowości mogą dotyczyć zgłoszenia sygnalisty ?
  3. Wykaz dokumentów, które podmiot prawny (w tym pracodawca) będzie musiał przygotować w związku z wejściem w życie ustawy.
  4. Czym się różni zgłoszenie wewnętrzne od zgłoszenia zewnętrznego oraz ujawnienia publicznego w świetle ustawy ?
  5. Kto jest zobowiązany do wdrożenia procedury zgłoszeń wewnętrznych ?
    • ile osób musi zatrudniać podmiot prawny aby wdrożyć procedurę zgłoszeń wewnętrznych ?
    • zmiana liczby zatrudnionych w ciągu roku a obowiązek wdrożenia procedury
    • jakie rodzaje działalności podmiotu prawnego zobowiązują go do utworzenia regulamin zgłoszeń wewnętrznych bez względu na liczbę zatrudnionych ?
  6. Wdrożenie procedury zgłoszeń wewnętrznych krok po kroku:
    • z kim konsultować regulamin zgłoszeń gdy w podmiocie nie działa zakładowa organizacja związkowa ?
    • jak przebiega konsultacja gdy w podmiocie funkcjonuje zakładowa organizacja związkowa ?
    • jaki jest status regulaminu zgłoszeń wewnętrznych przyjętego przed wejściem w życie ustawy o sygnalistach ?
  7. Jakie zapisy dotyczące:
    • powierzenia zadań,
    • kanałów sygnalizowania,
    • ochrony sygnalistów,
    • rejestrowania i rejestru zgłoszeń,
    • postępowań wyjaśniających.
      obowiązkowo muszą znaleźć się w procedurze zgłoszeń wewnętrznych (wzór procedury) ?
  8. O jakie elementy warto wzbogacić zapisy procedury ?
  9. Czy skargi anonimowe będą musiały być rozpatrywane ?
  10. Dopuszczalne kanały komunikacji z sygnalistą – jakie rozwiązania techniczne należy wdrożyć ?
  11. Schemat kontaktu z sygnalistą i weryfikacji zgłoszenia krok po kroku – obowiązujące terminy
  12. Zakaz działań odwetowych wobec sygnalisty:
    • przed jakimi działaniami represyjnymi sygnalista jest chroniony ?
    • czy zakaz działań odwetowych dotyczy wyłącznie sygnalistów – pracowników ?
    • jak długo trwa okres ochronny ?
    • kwestia ochrony przed zwolnieniem a zgłoszenia oczywiście bezzasadne
    • jakie roszczenia przysługują sygnaliście – ofierze działań odwetowych ?
  13. Jak wyznaczyć osobę/podmiot upoważniony do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych ?
    • czy wyznaczenie pracownika upoważnionego do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych wymaga zmiany jego umowy o pracę czy wystarczy zakres obowiązków ?
    • czy osoba wyznaczona do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych może realizować swoje obowiązki na podstawie umowy zlecenia ?
  14. Jakie elementy powinien obejmować rejestr zgłoszeń wewnętrznych prowadzony przez podmiot prawny ?
  15. Zgłoszenie wewnętrzne a ochrona danych osobowych:
    • wymogi formalne co do osób podmiotów przyjmujących i badający zgłoszenie
    • okres retencji danych osobowych
  16. Jakie roszczenia przysługują osobie wobec której sygnalista złożył nieprawdziwe zgłoszenie ?
  17. Fałszywe zgłoszenie – odpowiedzialność karna osoby zgłaszającej
  18. Obowiązki informacyjne względem osób ubiegających się o zatrudnienie związane z ustawą:
    • treść informacji dla kandydata
    • jak dokumentować przekazanie informacji ?
    • konsekwencje prawne nieprzekazania informacji
  19. Czy Państwowa inspekcja Pracy będzie kontrolować wdrożenie ustawy ?
  20. Kto w firmie i na jakich zasadach będzie ponosił odpowiedzialność karną za naruszenie ustawy ?
    Prelegent:

    Michał Olesiak

    Prawnik z 9-letnim stażem w Państwowej Inspekcji Pracy na stanowiskach m.in. starszego specjalisty oraz rzecznika prasowego. W 2005 r. odbył aplikację administracyjną w PIP, w 2008 r. złożył egzamin sędziowski. Członek rady programowej czasopisma oraz autor licznych publikacji w miesięczniku „Kadry i Płace w Administracji”,autor publikacji wydawanych nakładem Głównego Inspektoratu Pracy, ZUS, wydawnictwa Presscom. Doświadczony trener prawa pracy, wykładowca prawa pracy na studiach podyplomowych.

Termin i miejsce szkolenia


28/10/2024

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-13:00.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌„Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌„Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌„Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


290 zł + 23% VAT – os./dostęp

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność po szkoleniu na podstawie FV z 7 dniowym terminem

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.