fbpx
28/05/2020 | Webinarium

ZFŚS 2020 – w kontekście obowiązywania Tarczy Antykryzysowej i RODO zmiana wysokości odpisów i limitów zwolnień z opodatkowania

Zapisz się na szkolenie

Cel szkolenia:
jest przekazanie uczestnikom wiedzy dotyczącej działalności socjalnej prowadzonej
w zakładach pracy, zasad tworzenia regulaminu oraz zasad wydatkowania i rozliczania świadczeń przekazywanych osobom uprawnionym do korzystania z tego typu pomocy po zmianach.
Celem szkolenia jest omówienie problematyki związanej z wprowadzeniem rozporządzenia
o ochronie danych RODO, które wymusza zmianę podejścia do przechowywania
i wykorzystywania danych osobowych.
Szkolenie ma na celu zaprezentowanie w zrozumiały i atrakcyjny sposób praktycznych zagadnień ochrony danych osobowych na tle zmian wynikających z unijnego rozporządzenia i planowanych zmian przepisów Kodeksu pracy i innych ustaw i rozporządzeń.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób chcących pogłębić swoją wiedzę na temat działalności socjalnej, osób pracujących w działach personalnych jak i doświadczonych praktyków.

Plan

  1. Zmiana wysokości odpisów w 2020 r.
    • dowolne kształtowanie odpisów w okresie obowiązywania Tarczy Antykryzysowej
    • dobrowolne odpisy
    • odpisy dla nauczycieli
  2. Opodatkowanie świadczeń z ZFŚS po zmianach w 2020 / 2021 r.
    • paczki – bony towarowe – bilety i karnety – dofinansowanie do wypoczynku – wycieczki dla dzieci – kolonie
    • kwalifikacja zapomóg zwolnionych z opodatkowania
    • świadczenia dla emerytów i rencistów
    • rozliczenie imprez masowych – po wyroku TK z lipca 2014 r.
  3. Zmiany w ustawie o Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia RODO wprowadzone ustawą z dnia 21 lutego 2019 r.
    Badanie sytuacji osób uprawnionych w świetle znowelizowanych przepisów

    • sposoby pozyskiwania i potwierdzenia sytuacji materialnej osób uprawnionych
    • jakie dane można pozyskiwać w związku z ubieganie się o świadczenia z funduszu (ustalenie dochodu na członka rodziny, zapisy regulaminu, program 500+)
    • dokumentowanie oświadczeń w zakresie niezbędnym do ich potwierdzenia
      (jakie dane mogą znajdować się w składanych dokumentach)
    • obowiązek upoważnień dla osób przetwarzających dane w związku z ZFŚS
    • okresy przez które można przetwarzać dokumenty i obowiązek ich usunięcia
    • nowy obowiązek weryfikacji danych osobowych
    • przetwarzanie danych dot. zwolnień z podatku dochodowego
    • obowiązek informacyjny wynikający z przepisów RODO
    • zgoda członków rodziny na przetwarzanie danych w świetle nowych przepisów
    • czy niezłożenie przez pracownika dokumentów potwierdzających wysokość osiąganych przychodów może być podstawą do wstrzymania wypłaty z ZFŚS
    • program 300+ / 500+ a badanie sytuacji życiowej
  4. Metodyka ustalania liczby zatrudnionych
    • osoby uwzględniane i nieuwzględniane do naliczenia odpisu
    • osoby na urlopach bezpłatnych, wychowawczych, rodzicielskich
    • możliwość dowolnego ustalania wysokości odpisów
    • korekta rocznego odpisu na ZFŚS
  5. Wybór pomiędzy tworzeniem ZFŚS a wypłatą świadczenia urlopowego
    • zasady wypłaty świadczenia urlopowego
    • warunki odstąpienia od nietworzenia ZFŚŚ i wypłaty świadczenia urlopowego
  6. Osoby uprawnione do pomocy z ZFŚS
    • krąg osób uprawnionych – definicja członków rodzin
    • osoby na urlopach bezpłatnych wychowawczych macierzyńskich
    • objęcie opieką socjalną osób niebędących pracownikami danego zakładu
    • jak zdefiniować emeryta rencistę – byłego pracownika
    • uzależnienie pomocy od rodzaju umowy – stażu pracowniczego – wymiaru etatu
  7. Ustawowy zakres działalności socjalnej z uwzględnieniem ostatnich zmian:
    • na jaką formę działalności mogą być przeznaczane środki ZFŚS
    • imprezy masowe a badanie sytuacji życiowej, materialnej i rodzinnej w świetle wyroków SN
    • pożyczki na cele mieszkaniowe
  8. Zasady dokonywania potrąceń z wypłacanych świadczeń z funduszu
    • zapisy w tytułach wykonawczych podstawą do dokonywania potrąceń
    • stanowisko Ministerstwa Pracy i Ministerstwa Sprawiedliwości dot. potrąceń
    • w jakiej wysokości należy dokonać potrąceni
    Prelegent:

    Przemysław Jeżek

    Specjalista z zakresu Prawa pracy z wieloletnią praktyką zawodową. Posiada 10-letnie doświadczenie zawodowe pracując w Działach Personalnych dużych międzynarodowych firm jako Specjalista i Starszy Specjalista HR. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach Prawa pracy w tym m.in: rozliczaniem czasu pracy, wynagrodzeń, ZFŚS. Zdobywca tytułu “Kadrowy Roku w 2008 roku” (wyróżnienie w 2007 roku). W latach 2010/2011 odpowiadał na pytania czytelników w biuletynach “Ubezpieczeń i Prawa pracy” wydawnictwa GOFIN. Aktualnie jest autorem publikacji na łamach dwutygodnika „Monitor prawa pracy i ubezpieczeń społecznych”. Wykładowca na wyższej uczelni w Katowicach. Trener z wieloletnim doświadczeniem.

Termin i miejsce szkolenia


28/05/2020

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:00.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌“Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌“Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌“Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


260 zł + 23% VAT

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność przed szkoleniem na podstawie faktury proforma wysłanej po otrzymaniu zgłoszenia.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia (zostanie wysłany pocztą)

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

 

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.