fbpx
03/07/2024 | Webinarium

Rozliczanie różnic kursowych w 2024 roku

Zapisz się na szkolenie

Cel szkolenia:
W czasie szkolenia omówione zostaną zasady wyceny transakcji wyrażonych w walutach obcych zarówno dla celów podatkowych jaki i bilansowych oraz najbardziej problematyczne zagadnienia związane z operacjami, które podlegają rozliczeniu w walucie obcej w 2024 roku.

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się m.in.:

  • Jak powstają różnice kursowe w prawie bilansowym i podatkowym
  • Jaką metodę ustalania różnic kursowych wybrać
  • W jaki sposób przeliczać transakcje wyrażone w walucie obcej dla celów VAT
  • Jakie są zasady wyceny transakcji i ustalania różnic kursowych

Program szkolenia:

  1. Zdefiniowanie różnic kursowych i ich ujęcie bilansowe i podatkowe:
    • jak określać kursy walut przy przeliczaniu transakcji wyrażonych w walutach obcych – wyjaśnienie podstawowych pojęć,
    • kurs średni NBP,
    • kurs faktycznie zastosowany,
    • kurs historyczny,
    • dodatnie oraz ujemne różnice kursowe,
    • zrealizowane oraz niezrealizowane różnice kursowe (podatkowe i niepodatkowe),
    • różnice kursowe bilansowe oraz wynikowe.
  2. Wycena transakcji i zasady ustalania różnic kursowych według ustawy o rachunkowości:
    • wycena operacji gospodarczych w trakcie roku obrotowego,
    • wycena składników aktywów i pasywów na dzień bilansowy,
    • różnice kursowe w księgach rachunkowych.
  3. Wycena transakcji i zasady ustalania różnic kursowych według ustaw o podatku dochodowym u podatników prowadzących księgi rachunkowe:
    • wycena przychodów wyrażonych w walutach obcych i ich korekta,
    • wycena kosztów uzyskania przychodów wyrażonych w walutach obcych i ich korekta,
    • ustalanie różnic kursowych według metody podatkowej,
    • ustalanie różnic kursowych według metody bilansowej,
    • warunki, jakie należy spełnić, aby stosować bilansową metodę ustalania różnic kursowych,
    • wycena transakcji według ustawy o podatku od towarów i usług,
    • przeliczanie transakcji wyrażonych w walucie obcej w celu ujęcia ich w ewidencji i deklaracji VAT,
    • VAT na fakturze wystawionej pomiędzy krajowymi kontrahentami rozliczającymi się w walucie obcej,
    • różnice kursowe a koszty finansowania dłużnego.
  4. Mechanizm podzielonej płatności a różnice kursowe:
    • tworzenie rachunków bankowych na potrzeby podatku VAT – zasada ogólna;
    • wystawianie faktur dla kontrahentów polskich w walucie obcej;
    • sposoby zapłat faktur wystawionych w walucie obcej – przelew zwykły a dedykowany;
    • zapłata split paymentem tylko podatku VAT;
    • kurs naliczany od wartości netto i wartości brutto – zasada w podatku CIT i ustawie o rachunkowości
  5. Rozliczanie transakcji wyrażonych w walutach obcych na przykładach praktycznych:
    • zakup środka trwałego od kontrahenta z Unii Europejskiej poprzedzony zaliczką
    • zaliczka otrzymana w walucie obcej na wewnątrzwspólnotową dostawę towarów
    • zaliczka otrzymana w walucie obcej na dostawę krajową towarów
    • faktura otrzymana od kontrahenta zagranicznego w złotówkach, a opłacona w walucie obcej
    • opłata za przelew zagraniczny potrącona z kwoty należności
    • leasing w walucie obcej
    • rachunki w walucie obcej opłacone kartą płatniczą podczas podróży służbowej
    • pożyczka zaciągnięta w walucie obcej
    Prelegent:

    Małgorzata Rzeszutek

    doktor ekonomii, oraz doradca podatkowy z ponad 15 letnim doświadczeniem w rachunkowości finansowej. Specjalizuje się w tematyce VAT, cen transferowych, schematów podatkowych. Jako prelegent prowadzi od ponad 11 lat zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT. Zarządza zespołem doradców zajmujących się tworzeniem analiz, dokumentacji oraz procedur dla firm i samorządów w zakresie schematów podatkowych, cen transferowych, należytej staranności, podatku u źródła, procedur centralizacyjnych i ich aktualizacji w JST. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT.

Termin i miejsce szkolenia


03/07/2024

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:00.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌„Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌„Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌„Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


360 zł + 23% VAT- os./dostęp

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność na podstawie faktury z 7 dniowym terminem po szkoleniu.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.