fbpx
27/07/2021 | Webinarium

AML – Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu – zmiany od 31.07.2021r

Zapisz się na szkolenie

Czy wiesz, że każdy prowadzący działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych od 31.07.2021 zostanie zaliczony do “instytucji obowiązanych” w świetle nowych przepisów AML?

Do obowiązków takiej instytucji będzie należało m.in.:

  • Analiza ryzyka
  • Wdrożenie procedury
  • Zapewnienie szkoleń z zakresu AML
  • Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej

Cel szkolenia:

  • Omówienie kompleksowo zagadnień związanych z AML pod kątem biur rachunkowych
  • Przedstawienie na praktycznych przykładach jak przygotować analizę ryzyka i procedurę AML

Program szkolenia:

  1. AML, CTF – co to takiego?
  2. Pranie pieniędzy
    • definicja,
    • geneza,
    • fazy procederu
    • skala problemu,
  3. Krajowy i międzynarodowy system przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
  4. Instytucja obowiązana – zmiany 2021
    • definicja
    • katalog – rozszerzenie
    • obowiązki ustawowe
    • ryzyka i kary
  5. Środki bezpieczeństwa finansowego
    • Katalog środków bezpieczeństwa finansowego
    • Zakres i przesłanki stosowania środków bezpieczeństwa finansowego
    • Beneficjent rzeczywisty – UBO
    • Osoba eksponowana politycznie – PEP
  6. Rejestr beneficjentów rzeczywistych
    • Geneza powstania CRBR
    • Katalog podmiotów objętych regulacją
    • Obowiązki związane z przekazywaniem danych BR
    • Konsekwencje związane z niedopełnieniem obowiązków ustawowych
  7. Praktyczna strona AML w instytucji obowiązanej
    • Osoby odpowiedzialne za realizację obowiązków AML
    • Procedury indywidualne i grupowe
    • Szkolenia
    • Tryb zgłaszania naruszeń
  8. Dokumentacja w instytucji obowiązanej – na przykładzie biura rachunkowego
    • Co powinna zawierać dokumentacja w biurze rachunkowym?
    • Jak długo przechowujemy dokumentację?
    Prelegent:

    Jakub Holewa

    Specjalista w zakresie analizy ryzyka transakcyjnego i zapobieganiu wyłudzeniom w branży finansowej, ekspert i panelista na wielu konferencjach poświęconych identyfikacji i zarządzaniu ryzykiem, autor wielu publikacji w prasie poświęconych windykacji należności i faktoringowi. Ponad 10 lat doświadczenia w zarządach spółek branży finansowej notowanych na GPW.

Termin i miejsce szkolenia


27/07/2021

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:00.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌“Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌“Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌“Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


280 zł + 23% VAT

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność po szkoleniu na podstawie faktury z 7 dniowym terminem.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia (zostanie wysłany pocztą)

Dodatkowe informacje


  • Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:
    • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
    • 2 GB pamięci RAM
    • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
    • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
    • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

    ➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

    🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
    🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
    🕒10:00 – Wykład cz I
    🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
    🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
    🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.