fbpx
29/05/2020 | Webinarium

Prawo pracy w kontekście pandemii – zmiany od 18.04.20 (Tarcza 1, 2 i 3.0 oraz rozwiązania kodeksowe)

Zapisz się na szkolenie

Nowe przepisy nie dają pracodawcy wystarczających narzędzi do tego, by uchronić się przed kryzysem. Dopiero połączenie dotychczasowych rozwiązań prawnych z nowymi regulacjami tworzy możliwość sensownych rozwiązań w tym zakresie, pozwalających pracodawcy na oszczędność środków finansowych, czasu pracy i urlopów wypoczynkowych pracowników.

  1. TARCZA 3.0 nowe kwoty wolne od potrąceń w przypadku, gdy pracownik ma obniżony etat lub członek rodziny utracił zatrudnienie w wyniku COVID. (od 16 maja br).
  2. TARCZA 2.0 – zmiany w zakresie szkoleń bhp.
  3. TARCZA 2.0 – zawieszenie szkoleń okresowych.
  4. TARCZA 2.0 – możliwość wprowadzenia dodatkowego dnia wolnego od pracy.
  5. TARCZA 2.0 – zmiany w zakresie czasu pracy w przedsiębiorstwach infrastruktury krytycznej.
  6. TARCZA 2.0 – zmiany w zakresie obniżania czasu pracy do maksymalnie 0.8 etatu, w porównaniu do Tarczy 1.0.
  7. TARCZA 2.0 – nowe zasady i okresy ochrony przed wypowiedzeniem, w przypadku otrzymania dofinansowania z tarczy.
  8. Możliwość zawieszenia wewnątrzzakładowych źródeł prawa pracy i niewypłacanie świadczeń – art. 9(1) kp.
  9. Możliwość zawieszenia postanowień umów o pracę, obniżenie etatu, obniżenie wynagrodzenia – art. 23(1a) kp.;
  10. Przestój w zakładzie pracy – jak ustalić wynagrodzenie i w jaki sposób informować pracowników o przestoju.
  11. Kwarantanna – jakie świadczenia wówczas przysługują.
  12. Jakie wynagrodzenie płaci pracodawca, gdy sam podejmie decyzję o niedopuszczeniu pracownika do pracy w związku z podejrzeniem stanu zdrowia?
  13. Dodatkowy zasiłek opiekuńczy do 26 kwietnia br.
  14. TARCZA – zawieszenie badań okresowych, zmiany w zakresie badań wstępnych i kontrolnych.
  15. TARCZA – obniżenie wymiary czasu pracy i dofinansowanie z FGŚP.
  16. TARCZA – przestój ekonomiczny i dofinansowanie z FGŚP.
  17. TARCA – co to znaczy, że pracodawca ma spadek obrotów, kiedy może skorzystać z dofinansowań?
  18. TARCZA – treść porozumienia ze związkami zawodowymi lub przedstawicielami pracowników.
  19. TARCZA – okres, na który można uzyskać dopłaty.
  20. TARCZA – wydłużenie orzeczeń o stopniu niepełnosprawności.
  21. TARCZA – zawieszenie niektórych przepisów dotyczących handlu w niedziele.
  22. TARCZA – zmiany w zakresie czasu pracy i urlopów w przedsiębiorstwach prowadzących działalność w zakresie infrastruktury krytycznej.
  23. TARCZA – wydłużenie świadczeń rehabilitacyjnych.
  24. TARCZA – możliwość obniżenia wynagrodzenia i wymiaru czasu pracy z umów o pracę. Jak pracodawca może obniżyć wynagrodzenia wszystkim pracownikom, nie zmieniając indywidualnych umów o pracę?!!!!!!
  25. TARCZA – wprowadzenie rozwiązań pozwalających na skrócenie dobowego odpoczynku do 8 godzin oraz tygodniowego do 32 godzin.
  26. TARCZA – pozaregulaminowa możliwość wprowadzenia równoważnego systemu czasu pracy.
  27. Treść porozumienia ze związkami zawodowymi albo przedstawicielami pracowników w zakresie punktów 16,17 i 18.
  28. Zasady wprowadzania 12 miesięcznego okresu rozliczeniowego.
  29. TARCZA – dofinansowanie od starosty dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
  30. TARCZA – przedłużenie ważności świadectw kwalifikacyjnych.
  31. TARCZA – przesunięcie terminu na odprowadzenie zaliczek na podatek dochodowy.
  32. TARCZA – obowiązek zgłoszenia do ZUS umów o dzieło.
  33. Jakie działania może podjąć pracodawca w zakresie oceny stanu zdrowia pracownika w związku z koronawirusem.
  34. Jakie działania może podjąć pracodawca w zakresie pozyskania informacji o miejscu prywatnego pobytu pracownika w związku z koronawirusem.
  35. Praca z domu w przypadku zagrożenia koronawirusem.
  36. Zasady pobierania prywatnych telefonów i maili pracowników w związku z epidemią.
  37. Rekomendacje w zakresie czasu pracy w okresie epidemii. Jakie rozwiązania przyjąć i jak je wprowadzać – równoważny system czasu pracy, okres rozliczeniowy wydłużony do 12 miesięcy, ruchomy i elastyczny czas pracy, ustalanie harmonogramów czasu pracy, by zaoszczędzić godziny na czas po epidemii.
  38. Czy pracownik może odmówić wykonywania pracy w związku z epidemią.
  39. Czy pracodawca może jednostronnie polecić pracę z domu lub z innego miejsca.
  40. Zawieszenie postanowień regulaminu pracy i wynagradzania na czas kryzysu.
  41. Jednostronne wysyłanie pracownika na urlop podczas kryzysu!!!!!
  42. Co zrobić, by pracownik wykorzystał urlop bieżący!!!!
  43. Święta w soboty a obniżanie wymiaru czasu pracy. Jak prawidłowo ułożyć harmonogram w sierpniu i grudniu 2020.
  44. Nowe zasady ewidencjonowania czasu pracy.
    Prelegent:

    Przemysław Pogłódek

    inspektor pracy, były pracownik i rzecznik prasowy Państwowej Inspekcji Pracy w Katowicach, trener wpisany do Banku Wykładowców Ośrodka Szkolenia PIP we Wrocławiu, biegły sądowy z zakresu czasu pracy i naliczania wynagrodzeń, wykładowca prawa pracy w kilku wyższych uczelniach, wykładowca w wielu renomowanych ośrodkach szkoleniowych; autor publikacji naukowych z zakresu prawa pracy prowadzący własną kancelarię prawną zajmującą się obsługą podmiotów gospodarczych z zakresu prawa pracy.

Termin i miejsce szkolenia


29/05/2020

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:00.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌“Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌“Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌“Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


260 zł + 23% VAT

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność przed szkoleniem na podstawie faktury proforma wysłanej po otrzymaniu zgłoszenia.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia (zostanie wysłany pocztą)

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

 

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.