fbpx
08/07/2020 | Webinarium

Podatek VAT – zmiany od 01.07.2020, oraz sygnalizacja kolejnych

Zapisz się na szkolenie

Ważna informacja!
Szanowni Państwo,
Zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym dzisiaj, z uwzględnieniem projektu w trakcie legislacji:

  • Zmiany w zakresie nowe matrycy stawek VAT i WIS wchodzą w życie od 01.07.2020
  • Natomiast zmiany w ewidencji VAT – VDEK – najprawdopodobniej od 01.10.2020 roku.

Program szkolenia:

  1. Zmiany wynikające z Tarczy Antykryzysowej w zakresie podatku VAT
  2. Uchwalone zmiany w zakresie wiążącej informacji stawkowej i nowej matrycy stawek VAT – wejście w życie 01.11.2019/01.07.2020
    • wiążąca informacja stawkowa WIS – jak przygotować i jak działa, czy chroni podatnika
    • opłata za WIS
    • możliwe działania ze strony organów skarbowych
    • nowa matryca stawek VAT – czyli jak się przygotować do wielu zmienionych stawek, jak czytać nową matryce
    • które towary „zyskają a które „stracą”
    • konieczność zmian w kasach fiskalnych i programach magazynowych
    • PKWIU a CN, przypisywanie towaru i usługi do danego kodu
    • reguły interpretacji kodu nomenklatury scalonej
    • sankcje związane z błędnym przypisaniem kodu CN.
    • problemy praktyczne
  3. Omówienie zmian w zakresie ewidencji VDEK – zmiany od 01.10.2020
    • zmiany w ewidencji VAT,
    • zmiany w deklaracjach, koniec okresu składania deklaracji VAT 7/VAT 7K
    • rozporządzenie w zakresie zawartości nowego JPK – VDEK
    • wiele nowych informacji przekazywanych w ramach ewidencji VAT – po stronie sprzedaży – konieczność szczegółowej identyfikacji sprzedawanych towarów i usług, po stronie sprzedaży i zakupów nowy system oznaczania dokumentów w ewidencji VAT
    • wiele kodów na jednej fakturze – jak wprowadzać dane do JPK/VDEK
    • kiedy wprowadzać dane o transakcjach między podmiotami powiązanymi
    • kiedy wprowadzać adnotacje MPP
    • co w przypadku rozbieżności między kodami po stronie sprzedaży a kupującego
    • nowe zasady ujmowania faktur wystawionych do paragonów
    • likwidacja załączników do deklaracji,
    • zmiany w sankcjach za błędy w JPK
    • nowe terminy na korygowanie danych zawartych w JPK/VDEK
    • przewinienia i sankcje – czyli kto i za co odpowiada w przypadku błędów w JPK /VDEK
    • terminy korygowania ewidencji JPK i VDEK
    • korygowanie „starych” JPK
    • Nowy wzór JPK FA (wersja 3)
  4. NOWE ZASADY DOKUMENTOWANIA DOSTAWY W RAMACH WDT– nowe zasady dokumentowania dostaw w ramach WDT – na podstawie rozporządzenia unijnego
    • nowa definicja dostawy w ramach transakcji łańcuchowej
    • nowe definicje i zasady działania magazynu typu call off stock
    • wyjaśnienia na stronie Ministerstwa Finansów
  5. BIAŁA LISTA I SPLIT PAYMENT – w praktyce podatku VAT.
  6. FAKTURA DO PARAGONU Z NIP! Zmiany ustawy VAT w zakresie fakturowania sprzedaży zaewidencjonowanej przy użyciu kasy fiskalnej oraz nowe sankcje z tym związane – 01.01.2020
    • zmiany w przepisach o fakturowaniu
    • dla kogo sankcje
    • kogo nie dotyka zmiana
    • jak zaewidencjonować sprzedaż na kasie, która nie ma możliwości wprowadzania numeru NIP podatnika
    • faktura do paragonu dla osoby fizycznej, nie prowadzącej działalności gospodarczej
    • przepis przejściowy
    • rozwiązania praktyczne
    • Paragon z numerem NIP do 450 PLN brutto a definicja faktury – ułatwienie czy jednak utrudnienie?
  7. Kasy fiskalne 2020– nowe terminy, nowe rozporządzenie.
  8. Panel dyskusyjny.
    Prelegent:

    Anna Kędzierska – Adamczyk

    Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 21 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Wyższej Szkole Biznesu oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z 12 letnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Bardzo wysoko oceniana przez uczestników.

Termin i miejsce szkolenia


08/07/2020

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:00.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌“Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌“Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌“Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


260 zł + 23% VAT

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność przed szkoleniem na podstawie faktury proforma wysłanej po otrzymaniu zgłoszenia.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia (zostanie wysłany pocztą)

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

 

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.