fbpx
19/12/2023 | Webinarium

KSeF w biurze rachunkowym – przygotowanie do wdrożenia

Zapisz się na szkolenie

  1. Krajowy System e-Faktur (KSeF) – podstawowe pojęcia:
    • definicja faktur w ustawie o VAT – faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna
    • dokumentowanie sprzedaży w dobie KSeF
    • KSeF a podstawowe zasady funkcjonowania podatku VAT
    • system KSeF dobrowolny oraz system KSeF obowiązkowy,
    • funkcjonowanie Krajowego Systemu e-Faktur – wersja właściwa, demo i testowa
    • dostęp do systemu KSeF i podmioty uprawnione,
    • fakturowanie w ramach Krajowego Systemu e-Faktur,
  2. Faktura ustrukturyzowania:
    • nowy wzorzec faktury ustrukturyzowanej,
    • data wystawienia, data otrzymania faktury ustrukturyzowanej,
    • opis i charakterystyka schematu faktury ustrukturyzowanej,
    • KSeF ID czyli identyfikator KSeF
    • typy faktur możliwe do wystawienia w systemie KSeF,
    • jakie dokumenty będą funkcjonowały poza systemem KSeF,
    • akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
    • walidacja faktury wysłanej do KSeF
    • znaczenie UPO
    • samofakturowanie
    • faktura RR
  3. Podmioty uprawnione do korzystania z KSeF:
    • rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF,
    • jak rozpocząć korzystanie z KSeF?
    • złożenie zawiadomienia ZAW-FA,
    • komu i jak nadawać uprawnienia do korzystania z KSeF,
    • jak funkcjonuje anonimowy dostęp do faktury.
  4. Które faktury w KSeF a które w systemie faktur standardowych.
  5. Zmiany w zakresie duplikatów, not korygujących, mini fakturek i faktur generowanych z kas fiskalnych. Faktury korygujące po zmianach.
  6. Wystawianie faktur w sytuacji serwisu, awarii, sytuacji kryzysowej:
    • jakie działania powinien podjąć podatnik w sytuacji serwisu, awarii, sytuacji kryzysowej,
    • tryb offline-niedostępność i awarie po stronie KSeF oraz po stronie podatnika.
  7. Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF od stycznia 2025 r.:
    • sankcja za wystawienie faktury poza systemem KSeF,
    • sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline”,
    • sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.
  8. Preferencje i korzyści wynikające z stosowania faktur ustrukturyzowanych:
    • 40-dniowy termin zwrotu podatku VAT oraz opis warunków jego zastosowania,
    • ułatwione rozliczenie faktur korygujących in minus stronie sprzedawcy
      i nabywcy,
    • brak obowiązku przekazywania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
    • brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
    • przechowywanie faktur w systemie.
  9. Jakie dokumenty generują należny a jakie naliczony w dobie KSeF? Czy KSeF wygeneruje JPK_VAT?
  10. Jak się przygotować do wdrożenia KSeF – procedury, wymagania, analiza, szkolenia.
    • informacja dla klienta
    • informacja dla załogi
    • analiza faktur u klienta
    • analiza oprogramowania u klienta
    • analiza umów zawartych z klientami
    • procedura zarządzania uprawnieniami
    • procedura weryfikacji pobranych danych
    • szkolenia
    • przygotowanie techniczne
    • procedura na wypadek awarii.
    Prelegent:

    Anna Kędzierska – Adamczyk

    Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 25 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Akademii WSB oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z 17 letnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Praktyk z pasją dzielący się zdobytą przez lata wiedzą i doświadczeniem.

Termin i miejsce szkolenia


19/12/2023

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:30.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌„Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌„Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌„Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


340 zł + 23% VAT- os./dostęp

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność na podstawie faktury z 7 dniowym terminem po szkoleniu.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.