fbpx
02/12/2020 | Zakopane

Kompendium podatkowe 2021

Zapisz się na szkolenie

Serdecznie zapraszamy na XX edycje szkoleń wyjazdowych! Podczas zimowej edycji spotkamy się  jak co roku w Hotelu Grand Stamary****.

Poniżej przedstawiony program jest “ramowy”, a zakres szkolenia tradycyjnie obejmie wszystkie istotne zmiany podatkowe z ostatnich miesięcy (szczególnie nowa rzeczywistość podatkowa w dobie “covid-19”), oraz planowane w 2021 roku.

  1. VDEK
    1. Usystematyzowanie pojęć niezbędnych do prawidłowego raportowania w obszarze ewidencji VAT.
      • sprzedaż
      • sprzedaż wysyłkowa z i na terytorium kraju
      • deklaracja
      • ewidencja a rejestr
      • obowiązek podatkowy, sprzedaż a podatek należny
      • marża – zasady opodatkowania i raportowania
      • ulga na złe długi
      • miejsce świadczenia usług i dostawy towarów
      • opodatkowanie bonów w praktyce.
      • podmioty powiązane w VAT.
    2. Omówienie zmian w zakresie ewidencji VDEK – 10/2020, czyli VDEK w praktyce.
      • zmiany w ewidencji VAT,
      • zmiany w deklaracjach, koniec okresu składania deklaracji VAT 7/VAT 7K
      • rozporządzenie w zakresie zawartości nowego JPK – VDEK
      • wiele nowych informacji przekazywanych w ramach ewidencji VAT – po stronie sprzedaży – konieczność szczegółowej identyfikacji sprzedawanych towarów i usług, po stronie sprzedaży i zakupów nowy system oznaczania dokumentów w ewidencji VAT
      • wiele kodów na jednej fakturze – jak wprowadzać dane do JPK/VDEK
      • kiedy wprowadzać dane o transakcjach między podmiotami powiązanymi
      • kiedy wprowadzać adnotacje MPP
      • nowe zasady ujmowania faktur wystawionych do paragonów
      • likwidacja załączników do deklaracji,
      • zmiany w sankcjach za błędy w JPK
      • nowe terminy na korygowanie danych zawartych w JPK/VDEK
      • przewinienia i sankcje – czyli kto i za co odpowiada w przypadku błędów w JPK /VDEK
      • terminy korygowania ewidencji JPK i VDEK
      • zmiany w uldze na złe długi
      • zmiany w ustawie kodeks karny skarbowy
      • korygowanie „starych” JPK
      • Nowy wzór JPK FA (wersja 3)
  2. Nowe zasady dokumentowania dostawy w ramach WDT– nowe zasady dokumentowania dostaw w ramach WDT – na podstawie rozporządzenia unijnego i po zmianie polskich przepisów.
    • nowa definicja dostawy w ramach transakcji łańcuchowej
    • nowe definicje i zasady działania magazynu typu call off stock
    • wyjaśnienia na stronie Ministerstwa Finansów
  3. Uchwalone zmiany w zakresie wiążącej informacji stawkowej i nowej matrycy stawek VAT – wejście w życie 01.11.2019/01.07.2020
    • wiążąca informacja stawkowa WIS – jak przygotować i jak działa, czy chroni podatnika
    • opłata za WIS
    • możliwe działania ze strony organów skarbowych
    • nowa matryca stawek VAT – czyli jak się przygotować do wielu zmienionych stawek, jak czytać nową matrycę
    • które towary „zyskają a które „stracą”
    • konieczność zmian w kasach fiskalnych i programach magazynowych
  4. BIAŁA LISTA W PODATKU VAT – czyli problemy praktyczne z rejestracją podatników, teoria a praktyka,
    • Kolejne uchwalone zmiany w zakresie zasad rejestracji podatników VAT, zasad wykreślania podatników z rejestru, informacji ujawnianych w rejestrze prowadzonym przez KAS, sankcje za regulowanie zobowiązań na inny niż zgłoszony rachunek bankowy (wejście w życie 01.09.2019 i 01.01.2020)
    • Regulacje dotyczące dochowania należytej staranności w podatku VAT
  5. Split payment w praktyce. Powtórka i usystematyzowanie wiadomości. Sankcje w podatku VAT.
    • Uchwalone zmiany w zakresie obowiązkowej procedury split payment zamiast procedury odwrotnego obciążenia oraz w kilku dodatkowych obszarach – wejście w życie 01.11.2019
    • nowy wykaz towarów i usług „wrażliwych” – załącznik numer 15
    • likwidacja załączników 11,13,14
    • likwidacja krajowej procedury odwrotnego obciążenia
    • likwidacja informacji VAT 27
    • zmiany w zakresie deklaracji kwartalnych
    • zmiany w zakresie fakturowania
    • jednolita transakcja czy jednolita wartość należności wynikająca z faktury
    • obowiązek prowadzenia rachunku firmowego dla niektórych podatników
    • sankcje dla sprzedawcy i kupującego za nie stosowanie obowiązkowego split payment
    • konsekwencje w ordynacji podatkowej i podatkach dochodowych ( 01.01.2020) – sygnalizacja problemu
    • nowe zapisy w obszarze możliwości używania środków zgromadzonych na rachunku VAT
    • nowe zapisy w zakresie zbiorczych przelewów
    • najnowsze objaśnienia podatkowe Ministra Finansów i konsekwencje praktyczne z nich wynikające
  6. Jeszcze o kasach fiskalnych – Kasy fiskalne 2020– nowe regulacje, Uchwalona ustawa z 15.03.2019, problemy praktyczne, wejście w życie 01.05.2019, rozporządzenia wykonawcze, zmiany terminów instalacji kas fiskalnych w 2020 i 2021 roku.
    • uchwalone zmiany w ustawie o VAT i rozporządzeniu w sprawie kas fiskalnych, warunków technicznych i zwolnień z obowiązku stosowania,
    • rodzaje kas fiskalnych na rynku i dopuszczalne terminy ich stosowania
    • nowe zasady ewidencjonowania obrotu w 2020 roku – kasy on line i kasy z elektronicznym i papierowym zapisem danych
    • czy i od kiedy obowiązek instalowania nowych urządzeń? – schemat wdrożenia
    • grupy podatników zobligowane do wymiany kas i konsekwencje w uldze z tytułu ponownej instalacji nowej kasy – od kiedy i na jakich warunkach?
    • system e-paragonów – od kiedy i jak będzie działać?
    • ulga z tytułu zakupu i wymiany urządzeń fiskalnych, nowe zasady zwrotu ulgi
    • nowe sankcje za brak stosowania kas fiskalnych, sankcje za brak przeglądów, nowe obowiązki serwisów kas fiskalnych
    • nowe zapisy rozporządzenia w sprawie stosowania kas fiskalnych
    • nowe obowiązki użytkowników kas w zakresie informacji o zasadach ich stosowania i matrycy stawek VAT stosowanych w kasach fiskalnych
    • inne uchwalone zmiany w podatku VAT – wejście w życie 01.09.2019/ 01.11.2019/01.01.2020
    • nowe sankcje oraz nowe zobowiązania dodatkowe ( 15% i 100%) wejście w życie – 01.09.2019 i 01.01.2019
    • zmiany w art.113 – obowiązek rejestracji niektórych podatników w podatku VAT – 01.09.2019
    • zmiany (kolejne) w zasadach wykreślania podatników z rejestru VAT
    • nowy obowiązek zgłaszania remanentu likwidacyjnego
    • nowa uchwalona definicja „pierwszego zasiedlenia” budynku lub budowli
    • zmiany w zasadach wystawiania faktur przez rolników ryczałtowych i w prawie do odliczania podatku zryczałtowanego z takich faktur.
  7. SLIM VAT – czyli o kolejnych uproszczeniach w szczegółach, od 01.01.2021.
    • Uproszczenia w fakturowaniu
    • Uproszczenia w eksporcie
    • Uproszczenia w odliczaniu vat naliczonego
    • Zmiany w Split Payement
    • Zmiany w małych prezentach
    • Zmiany w WIS
    • Zmiany w tax free
    • Inne drobne zmiany
  8. Podatkowe koszty – przegląd orzecznictwa.
    Trudne koszty – czyli lista kosztów negatywnych i kontrowersyjnych –

    • środki trwałe
    • wyposażenie
    • reprezentacja i reklama
    • wydatki osobiste
    • samochód w kosztach – czyli co już wiemy na pewno a gdzie ciągle nie jest jasno?
    • czynsze, najmy, leasingi
    • nieruchomości w kosztach podatkowych
    • gastronomia
    • szkolenia
    • koszty związane z delegacjami i oddelegowaniem pracowników
    • świadczenia na rzecz pracowników – jak je dokumentować
    • wynagrodzenia jako koszt
  9. Podatkowe przychody w 2020r – w dobie świadczeń związanych z COVID.
  10. Schematy podatkowe dla firm – podstawowe pojęcia i informacje.
  11. Biała lista podatników i jej konsekwencje w podatkach dochodowych od 01.01.2020r.
  12. Uchwalone zmiany ( Dziennik ustaw 1018/2019), z uwzględnieniem zmian z 07/2020 roku.
    • biała lista podatników
    • zakres danych wykazanych na „białej liście”
    • obowiązek zgłaszania rachunku „firmowego”
    • dopuszczalność korzystania z rachunku osobistego
    • konsekwencje funkcjonowania „białej listy” w podatku VAT
  13. Obowiązkowy Split payment – zmiany od 1.11.2019 – dziennik ustaw 1751/2019
    • Split payment obowiązkowy – dla kogo, kiedy, jak udokumentować
  14. Konsekwencje działania “białej listy” i mechanizmu podzielonej płatności w podatkach dochodowych i Ordynacji podatkowej od  01.01.2020r, z uwzględnieniem zmian od 01.07.2020 roku.
    • pojęcie transakcji o której mowa w art. 19 ustawy prawo przedsiębiorców – teoria a praktyka
    • zmiana w art. 22 p ustawy o PIT i 15d ustawy o CIT – ustalanie kosztów uzyskania przychodów i obowiązek ich korygowania
    • możliwość wyłączenia sankcji za zapłatę na inny niż zgłoszony rachunek – informacja do naczelnika urzędu skarbowego
    • zmiany w odpowiedzialności solidarnej podatników – odpowiedzialność solidarna nabywcy ze zbywcą
    • możliwość wyłączenia odpowiedzialności solidarnej z ordynacji podatkowej
    • zawartość „donosu” do urzędu skarbowego
    • wpływ płatności w procedurze split payment na koszty uzyskania przychodów i odpowiedzialność solidarną z ordynacji podatkowej
    • przepisy przejściowe
  15. Faktura do paragonu z numerem NIP – Zmiany ustawy VAT i jej konsekwencja dla wszystkich podatników
  16. Czy paragon z NIP jest fakturą? 
    • zmiany w zakresie fakturowania – czy mają wpływ na podatki dochodowe?
    • czy z perspektywy podatków dochodowych paragon z nim jest fakturą?
    • usystematyzowanie wiedzy na temat dokumentów księgowych w kosztach
  17. Czy paragon z NIP-em do 450 PLN w podatkach dochodowych jest fakturą?
  18. Jeszcze o uldze na złe długi w podatkach dochodowych – uchwalone zmiany, wejście w życie od 01.01.2020 roku, problemy praktyczne. Zmiany wynikające ustaw „COVID-19”.
    • zmiany z ustawy o terminach płatności w transakcjach handlowych
    • warunki stosowania ulgi na złe długi u wierzyciela i u dłużnika
    • dokumentowanie ulgi
    • termin uprawdopodobnienia nieściągalności wierzytelności – zmiany wynikające z ustaw „COCID-19”
    • nowe zasady ustalania podstawy opodatkowania w zeznaniu rocznym
    • nowe zasady ustalania podstawy opodatkowania przy ustalaniu wysokości zaliczki na PIT/CIT
    • wpływ ulgi na złe długi na zasady rozliczania straty i na rozliczenia w latach następnych
    • ulga na złe długi w podatku zryczałtowanym
    • ulga na złe długi a zmiana formy opodatkowania
    • przepisy przejściowe
  19. Uchwalone zmiany w ustawie o podatku zryczałtowanym.
    • Podstawowe zasady rozliczania podatku zryczałtowanego
    • Pułapki i błędy
    • Zamieszanie w stawkach „ryczałtu”
    • Kto nie może stosować „ryczałtu”.
  20. Ulga termomodernizacyjna w praktyce.
  21. Problematyka najmu i sprzedaży nieruchomości w podatkach dochodowych i VAT.
  22. Planowane zmiany w podatkach dochodowych na rok 2021 – według bieżących prac legislacyjnych
    • Zmiany w zasadach opodatkowania spółek komandytowych
    • Koncepcja CIT estońskiego a praktyka wdrożenia
    • Ulga abolicyjna i planowane w niej zmiany
    • Inne zmiany w obszarze podatków dochodowych.
  23. Zmiany w podatkach dochodowych od 01.01.2020 uchwalone już w 2018 roku – przypomnienie regulacji
    • nowe zasady rozliczania straty, z uwzględnieniem kolejnych zmian z ustaw „COVID-19”
    • nowa definicja małego podatnika
    • nowe zasady składania wszystkich zeznań rocznych za 2019r
    • wpłata zaliczki za grudzień – zmiana stanowiska US
    • praktyczne problemy z przekazywaniem 1% na OPP
  24. Nowa skala podatkowa
    • zasady stosowania skali podatkowej i kwoty wolnej w 2020 roku
    • zasady ustalania zaliczek w działalności gospodarczej po zmianach
    • zmiany w zaliczkach uproszczonych w związku z COVID-19
    • przepisy przejściowe
  25. Nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia PKPiR
  26. Najnowsze regulacje wynikające z bieżących prac legislacyjnych.
  27. Jeszcze o PPK – czyli co w praktyce nie jest proste …
  28. Panel dyskusyjny.
    Prelegent:

    Anna Kędzierska – Adamczyk

    Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 21 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Wyższej Szkole Biznesu oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z 12 letnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Bardzo wysoko oceniana przez uczestników.

Termin i miejsce szkolenia


02/12/2020

04/12/2020

Zakopane, ul. Kościuszki 19 “Hotel Grand Stamary****”

Stan realizacji: potwierdzone , liczba miejsc ograniczona

Cena:


1990zł +23% VAT/os do 16.10.2020, – gwarancja najniższej ceny

Dla osób zgłoszonych od 17.10.2020r.: 2090zł +23% VAT/os

 

Cena zawiera:


Cena obejmuje:

  • udział w 3 dniach szkolenia
  • materiały szkoleniowe
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia (zawiera informacje o liczbie pkt dla doradców podatkowych, radców prawnych)
  • wyżywienie zgodnie z harmonogramem
  • 2 noclegi w pokojach 2os
  • udział w atrakcjach w drugim dniu szkolenia (szczegóły w harmonogramie)
  • parking dla samochodów osobowych na terenie hotelu
  • wstęp do obiektów na terenie hotelu: basen, jacuzzi, sauny.

Cena nie obejmuje:

  • dopłaty za pokój 1os (200zł)
  • dodatkowego noclegu przed lub po szkoleniu
  • zakwaterowania osoby towarzyszącej
  • transportu

Warunki płatności:

  • Należność za szkolenie należy uregulować na podstawie faktury proforma, która zostanie do Państwa wysłana na ok. 3 tygodnie przed szkoleniem.
  • Warunek przedpłaty nie dotyczy uczestników z dofinansowaniem – termin płatności zostanie uzgodniony w zależności od zapisów umowy o dofinansowanie.

Dodatkowe informacje


Harmonogram szkolenia:

I Dzień

8:00-10:00 – przyjazd i rejestracja uczestników
10:00-15:00 – szkolenie
15:00-16:00 – obiad
16:00 – 20:00 – czas wolny
20:00- 21:00 – kolacja

II Dzień

7:00-9:00 – śniadanie
9:00 – 14:00 – szkolenie
15:00 – 16:00 – obiad
17:00 – 20:00 – zorganizowane atrakcje (szczegółowe informacje bliżej terminu)
20:00 – uroczysta kolacja/biesiada góralska

III Dzień

7:00-9:00 – śniadanie
9:00 – 11:00 – szkolenie
11:00 – 11:30 – możliwość zakupu regionalnych serów z lokalnego małego gospodarstwa rolnego, wykwaterowanie, przekazanie bagaży do przechowalni
14:00 – 15:00 – obiad, a następnie powrót

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.