10/06/2019 | Zakopane

Kompendium podatkowe 2019

Zapisz się na szkolenie

I DZIEŃ: PODATEK VAT – zmiany od 2019 r. i projektowane w trakcie 2019 r.

  1. Zmiany wprowadzone ustawą o ułatwieniach dla przedsiębiorców:
    • Skrócenie terminu na zwrot podatku VAT ze 180 dni do 60 dni – w jakich przypadkach?
    • Ulga na złe długi po 90 dniach a nie po 150 dniach;
    • Konsekwencje zmiany w zakresie ulgi;
    • Przepisy przejściowe – jak liczyć nowe terminy
  2. Opodatkowanie podatkiem VAT bonów towarowych – zmiana od 2019 r.:
    • Pojęcie bonu, jego transferu, emisji;
    • Moment powstania obowiązku podatkowego;
    • Podstawa opodatkowania;
    • Transfer bonu a jego faktyczne przekazanie;
    • Miejsce przekazania bonu w kraju i poza granicami
  3. Projektowane zmiany w zakresie likwidacji odwrotnego obciążenia:
    • zasada „odwrotne obciążenie” – dla kogo obecnie?
    • Nowy załącznik nr 14 do Ustawy o VAT – jakie usługi podlegają nowej zasadzie? – problemy interpretacyjne
    • PKWiU a podleganie podatkowi VAT
    • Założenia odwrotnego obciążenia dla usług budowlanych i remontowych świadczonych dla Zamawiających, Wykonawców i odbiorców końcowych;
    • Wygląd faktury po zmianach;
    • Deklaracja VAT-27 do usług rozliczanych na zasadzie odwrotnego obciążenia;
    • Odwrotne obciążenie w przypadku innych transakcji, np. sprzedaż złomu, blach, itp.;
    • Problemy praktyczne związane ze zmianami zasady: obowiązek podatkowy, usługa według PKWiU a usługa wykonana, zapisy w umowach;
    • Propozycja likwidacji odwrotnego obciążenia i wprowadzenia zasady ogólnej wraz z obowiązkowym split paymentem – założenia projektu
  4. Split payment jako obowiązek po likwidacji odwrotnego obciążenia:
    • Wpłaty na rachunek VAT sprzedającego przy dedykowanym przelewie kupującego;
    • Dysponowanie rachunkiem VAT przez podatnika czy jednak przez urząd skarbowy? – praktyka
    • Projektowana możliwość zapłaty z rachunku VAT innych podatków i ZUS – czy na pewno?;
    • Wniosek o zwrot z rachunku VAT tylko do urzędu skarbowego;
    • Zapłaty z rachunku VAT faktur zakupowych – skutki praktyczne.
    • Przelew zwykły – brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?;
    • Dedykowany przelew bankowy;
    • Zapłata za kilka faktur – czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
    • Płatność gotówką;
    • Zapłata za pomocą karty płatniczej oraz inne formy płatności a split payment;
    • Pomyłkowa wpłata kwoty netto na Rachunek VAT a podatku VAT na konto bieżące – co dalej?
    • Funkcjonowanie księgowań automatycznych wpłat na rachunek bankowy a split payment;
    • Rozliczanie rozrachunków po wprowadzeniu podzielonej płatności.
  5. E-paragon i nowa kasa fiskalna – uchwalone zmiany wprowadzane etapami od 2019 r.:
    • Zwolnienie z posiadania kasy fiskalnej do końca 2019 r. – co uległo zmianie?;
    • Przepisy przejściowe dotyczące wdrażania kas fiskalnych – kiedy dla usług budowlanych, najmu i innych usług;
    • Kasa fiskalna – kiedy zwolnienie a kiedy wyłączenie ze zwolnienia?
    • E-paragon – zasady wystawiania i wysyłania;
    • Sposoby wysyłki e-paragonu;
    • Zmiany w zakresie obowiązków związanych z kasami fiskalnymi: zgłaszanie, serwisowanie, itp.
    • Sankcje za brak e-paragonów.
  6. Faktura elektroniczna przy zamówieniach publicznych – zmiana od 18 kwietnia 2019 r. a praktyczne stosowanie nowych zasad:
    • Pojęcie e-faktury wynikające z nowej ustawy;
    • Obowiązki dla zamawiających;
    • Uprawnienia dla wykonawców;
    • Struktura efaktury podana przez Ministra cyfryzacji;
    • Zasady funkcjonowania nowej platformy związanej z efakturami;
    • Problemy techniczne efaktur;
    • Inne sposoby wysyłania faktur – czy znikają?
  7. Nowa matryca stawek podatku VAT od 2020 r.:
    • Stawka podstawowa 23% jako zasada;
    • Zmiany w zakresie katalogu usług i towarów funkcjonujących z obniżonymi stawkami VAT;
    • Poszczególne rodzaje transakcji a stawka podatku VAT;
    • Co zostaje podniesione do stawki podstawowej;
    • Co zostaje obniżone?
    • Przepisy przejściowe obowiązujące przy wdrażaniu matrycy.
  8. Zmiany w zakresie rozliczania deklaracji i JPK:
    • Likwidacja niektórych deklaracji VAT;
    • Jakie deklaracje zostają?
    • Nowy JPK_VDEK – zasady wypełniania;
    • Przepisy przejściowe – równoległa możliwość stosowania nowych i starych zasad.
  9. Pytania i odpowiedzi – dyskusja uczestników.

II DZIEŃ: PODATEK DOCHODOWY – CIT Zmiany od 2019 r. i aktualne problemy:

  1. Zmiany w zakresie rozliczania samochodów
    1. Finansowanie w leasingu samochodu
      • Kwoty ograniczenia zaliczania do KUP wydatków z tytułu leasingu – uzasadnienie stosowania
      • Kwota 150 tys zł jako max wartość zaliczania w KUP
      • Zasady wyliczania 150 tys zł. – czy z podatkiem VAT nie odliczanym czy bez;
      • Umowy leasingu zawierane w 2018 r. a ograniczenie KUP od 2019 r.
      • Najem samochodu – długoterminowy lub „zwykły” samochodu osobowego i innego a ograniczenia kosztów
      • Przepisy przejściowe
    2. Amortyzacja i ubezpieczenie samochodu osobowego
      • Ograniczenie KUP w 2018 r.
      • Podniesienie limitu KUP od 2019 r. do 150 tys zł
      • Zasady stosowania nowych uregulowań
      • Przepisy przejściowe – rozliczanie samochodów amortyzowanych już w 2018 r. – co w 2019 r.
    3. Ograniczenie KUP w sytuacji samochodów osobowych, od których odliczane jest 50% podatku VAT:
      • Brak prawa do zaliczania w KUP 25% podatku VAT, który jest nie odliczany;
      • Ograniczenie w KUP kwot netto z faktur – wysokość ograniczenia 25%
      • Wydatki, do których zastosowanie ma ograniczenie KUP, w tym myjnia, paliwo, przeglądy samochodu, naprawa itp.
      • Przykłady stosowania ograniczenia.
    4. Likwidacja ewidencji przebiegu pojazdu
      • Zmiany zasad rozliczania samochodów prywatnych wykorzystywanych do celów służbowych
      • Brak ewidencji przebiegu pojazdu – czy na pewno?
      • Zasady rozliczania KUP od samochodów prywatnych w celach służbowych;
      • Limit zaliczania w KUP takich wydatków – 25% w KUP czy więcej?
      • Limit wydatków w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych w wysokości 20%
  2. Inne zmiany Ustawy o CIT
  3. Nowy KUP:
    • Przeznaczenie zysku na kapitał zapasowy lub rezerwowy;
    • Zasady wyliczenia KUP;
    • Okres stosowania – od kiedy?
  4. Obniżenie stawki podatku dochodowego
    • Obniżenie stawki CIT do 9% – dla kogo?
    • Wpłacanie zaliczek w trakcie roku a stawka podatku CIT
    • Spółki istniejące i nowe – jak stosować preferencje?
  5. Zmiany w zakresie cen transferowych i dokumentacji podatkowej:
    • Wydłużenie terminu na sporządzenie dokumentacji podatkowych do końca września;
    • Zmniejszenie obowiązków dokumentacyjnych – nowe limity w zakresie tych obowiązków
    • Wprowadzenie uproszczonych zasad rozliczeń dla niektórych transakcji – w tym pożyczek i transakcji o niskiej wartości dodanej
    • Doprecyzowanie warunków kontroli dokumentacji podatkowych;
    • Kto nie musi sporządzać dokumentacji podatkowych
    • Korekta współzależna;
    • Przepisy przejściowe: przepisy obowiązujące od 2018 r. i od 2019 r.
  6. Exit tax
    • Uzasadnienie zmian;
    • Zasada opodatkowania niezrealizowanych zysków kapitałowych;
    • Pojęcie „przeniesienia aktywów” co oznacza w praktyce;
    • Pojęcie rezydencji podatkowej dla osób prawnych i osób fizycznych;
    • Rozliczanie nierezydenta;
    • Przepisy przejściowe
  7. Nowa ulga Innovation Box
    • Ulga z tytułu komercjalizacji praw własności intelektualnej – obniżenie stawki podatku do 5%;
    • Zasady stosowania ulgi;
    • Pojęcie praw własności intelektualnej wchodzących w zakres ulgi
    • Proponowana ulga a ulga z tytułu działalności badawczo – rozwojowej – zasady stosowania
  8. Opodatkowanie kryptowalut
    • Pojęcie kryptowalut;
    • Rodzaje kryptowalut;
    • Zasada opodatkowania w podatku PIT i CIT – wysokość 19%;
    • Pojęcie przychodu podatkowego związanego z kryptowalutami;
    • Możliwe koszty podatkowe do rozliczenia przy ustalaniu dochodu do opodatkowania;
    • Kryptowaluty już posiadane a zasady opodatkowania.
  9. Podatek u źródła – zmiany
    • Nowe obowiązki nałożone na podatników w celu zastosowania umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania;
    • Wzór oświadczenia do którego składania są zobowiązani podatnicy – podpisywanie jedynie przez cały zarząd oraz dodatkowe informacje;
    • Limit transakcji, od którego uzależnione są nowe obowiązki – jak stosować wyliczenie w wysokości 2 mln zł;
    • Funkcjonowanie certyfikatu rezydencji – dopuszczona zostaje kopia dokumentu przy niskich wartościach transakcji;
    • Wniosek o zwrot podatku u źródła – nowe uregulowania

III DZIEŃ: ZMIANY POZOSTAŁYCH USTAW: PPK oraz schematy podatkowe:

  1. Pojęcie schematu podatkowego – kiedy występuje:
    • Główna korzyść podatkowa;
    • Szczególna cecha rozpoznawcza;
    • Ogólna cecha rozpoznawcza;
    • Inna szczególna cecha rozpoznawcza;
    • Schemat transgraniczny i krajowy
  2. Podmioty stosujące schematy podatkowe – pojęcia:
    • Korzystający;
    • Promotor;
    • Osoba wspomagająca;
    • Obowiązki podatnika, firmy doradztwa podatkowego, księgowego, biegłego rewidenta.
  3. Procedury wewnętrzne u podatników – nowy obowiązek do 31 marca 2019 r.:
    • Podstawa prawna obowiązku posiadania Procedury;
    • Uzasadnienie ustawowe;
    • Podmioty zobowiązane do posiadania procedury;
    • Forma procedury;
    • Treść procedury;
    • Elementy procedury uzależnione od branży podmiotu.
  4. Zgłaszanie schematu podatkowego:
    • Podmioty zobowiązane do zgłaszania schematu;
    • Termin zgłaszania schematu podatkowego;
    • 30 czerwiec 2019 r. – data obowiązkowego zgłaszania „starych” schematów podatkowych;
    • Zgłaszanie internetowe z UPO;
    • Treść zgłoszenia – opis schematu z uzasadnieniem;
    • Forma zgłoszenia;
    • Nadawanie numeru schematowi;
    • Sprawdzanie zgłoszonych schematów;
  5. Problemy praktyczne związane z funkcjonowaniem schematów podatkowych:
    • Przykłady schematu podatkowego – co jest w praktyce schematem według wyjaśnień MF?
    • RODO a obowiązek zgłaszania schematu;
    • Etyka zawodowa księgowych, doradców podatkowych, radców prawnych a schematy podatkowe;
    • Zaskarżenie przepisów do ETS i UE – czy nastąpi i kiedy?
    • Kary za niezgłaszanie schematów;
    • Nieostre pojęcia w przepisach a ich stosowanie, np. rozsądnie działający podatnik, znaczna korzyść podatkowa, itp.
    • Praktyczne funkcjonowanie schematów – kto już je zgłosił;
    • Czy można zgłosić już istniejący schemat podatkowy?
  6. PPK
    1. Pojęcie Pracowniczych Programów Kapitałowych i pdstawa zmian
      • Uregulowania prawne;
      • Uzasadneinie do projektu;
      • Data wejścia w życie zmian;
      • Skutki praktyczne – wyliczenia kwot;
      • Zasafy funkcjonowania PPK – odrębny kapitał zbierany przez osobę
    2. Podmioty, których dotyczą zmiany – kto podlega pod PKK
      • Pracodawcy wchodzący w zakres PKK
      • Pracownicy a zleceniobiorcy i osoby na kontraktach menadżerskich?
      • Czy osoby na działalności gospodarczej mogą dobrowolnie wejść w PKK?
      • Zasada automatycznego podlegania PKK
      • Oświadczenie o zrzeczeniu się pracownika z uczestnictwa w PKK
      • Okresy składania oświadczeń.
    3. Zasady stosowania PPK
      • Moment wejścia w życie przepisów – styczeń 2019;
      • Odprowadzanie dodatkowych składek w wysokości 2% – rozdział pomiędzy pracownika i pracodawcę;
      • Sposób potrącania przez płatnika składek przy wypłacie wynagrodzenia;
      • Wykazywanie składek w dokumentach rozliczeniowych;
      • Dodatkowa kwota przekazywana z budżetu państwa –kiedy i w jakiej wysokości?;
      • Wyliczanie roczne pobranych składek;
      • Wykazywanie składek przez oracodawcę w rozliczeniach rocznych;
      • Zwolnienie składek z dodatkowego ubezpieczenia społecznego.
    4. Praktyczne aspekty rozliczeń PPK
      • Powrót do PKK po wcześniejszej rezygnacji;
      • Wzór oświadczenia pracownika
      • Rozporządzanie kwotą na wypadek śmierci współmałżonka;
      • Czy i kiedy mogą zgromadzone pieniądze przepaść?
      • Przykładowe wyliczenia emerytur
    5. PPK a inne Plany Emerytalne Pracowników – różnice:
      • Pojęcie Pracowniczych Planów Emerytalnych (PPE) obecnie opłacanych przez pracodawcę;
      • Zasady rozliczania PPE – z pieniędzy pracodawcy i pracowników;
      • Miejsce gromadzenia PPE – kto dysponuje pieniędzmi do dnia przejścia pracownika na emeryturę;
      • Funkcjonowanie wypłat z PPE;
      • Skutki podatkowe rozliczania PPE.

 

 

    Prelegent:

    Joanna Patyk

    Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 16-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno – podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi – Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: “Dokumentacja VAT”, „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” – wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Termin i miejsce szkolenia


10/06/2019

do
12/06/2019

Zakopane, ul. Kościuszki 19, Hotel Grand Stamary****

Stan realizacji: szkolenie potwierdzone

Usytuowanie i dojazd:

150 m od Dworca PKP/PKS
700 m od Krupówek – słynnego zakopiańskiego deptaku
1 km od Teatru Witkacego
2,3 km od Wielkiej Krokwi

 

 

Cena:


  • 1890zł + 23% VAT/os – dla osób zgłoszonych do 16.05.2019
  • 1990zł +23% VAT/os – dla osób zgłoszonych od 17.05.2019

 

  • Koszt udziału w “samym” szkoleniu: 1090zł+ 23% VAT (3 dni), lub 380zł + 23% VAT za wybrany dzień. ( cena zawiera: udział w szkoleniu, materiały, certyfikat, serwis kawowy)
  • Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury proforma z terminem płatności do 05.06.2019r. Faktura proforma, oraz potwierdzenie szkolenia wysyłane jest na adres e-mail uczestnika na ok 21 dni przed wydarzeniem.

 

Cena zawiera:


  • udział w szkoleniu (3 dni)
  • autorskie materiały szkoleniowe
  • imienny certyfikaty ukończenia (dla doradców podatkowych informacja o punktach/godzinach)
  • serwis kawowy podczas szkolenia
  • 2 noclegi w pokojach dwuosobowych
  • pełne wyżywienie zgodnie z harmonogramem
  • parking
  • wstęp na basen, sauny, oraz jacuzzi

Gratis dla wszystkich uczestników w pełnej opcji:

  • zorganizowane atrakcje w drugim dniu szkolenia

Usługi dodatkowo płatne:

  • dodatkowy nocleg – w zależności od pokoju
  • zakwaterowanie osoby towarzyszącej – w zależności od zakresu usług
  • pokój jednoosobowy na czas szkolenia – 200zł netto
  • strefa SPA  – zgodnie z cennikiem usług

 

Dodatkowe informacje


Harmonogram szkolenia:

I Dzień

8:00-10:00 – przyjazd i rejestracja uczestników
10:00-15:00 – szkolenie
15:00-15:30 – obiad
15:30 – 20:00 – czas wolny
20:00 – kolacja

II Dzień

8:00-9:00 – śniadanie
9:00 – 14:30 – szkolenie
14:30 – 15:00 – obiad
15:00 – 17:00 – czas wolny
17:00 – zorganizowane atrakcje
20:00 – uroczysta kolacja

III Dzień

8:00-9:00 – śniadanie
9:00 – 14:00 – szkolenie
14:00 – 14:30 – obiad
14:30 – wykwaterowanie i powrót

 

 

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.