fbpx
01/06/2020 | Webinarium

25 trudnych przypadków z zakresu prawa pracy w okresie pandemii koronawirusa

Zapisz się na szkolenie

Szkolenie ma charakter warsztatowy. W jego trakcie prowadzący podejmuje próbę odpowiedzi na wiele pytań z pogranicza materialnego prawa pracy i bhp, na które nie zawsze odpowiadają przepisy. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.:

  1. Na jakich zasadach pracodawca może monitorować pracę wykonywaną zdalnie?
  2. Jakie korzyści daje objęcie zadaniowym systemem czasu pracy pracowników wykonujących pracę zdalnie?
  3. W jakich przypadkach zawierać porozumienie o stosowaniu mniej korzystnych warunków zatrudnienia na podstawie art. 231a KP, a kiedy na podstawie art.15zf Koronaustawy?
  4. W jakich sytuacjach obawa zarażenia koronawirusem może stanowić uzasadnioną podstawę odmowy wykonania polecenia służbowego lub zaprzestania świadczenia pracy?
  5. Jak rejestrować okresy pracy zdalnej oraz odnotowywać je w ewidencji czasu pracy?
  6. Czy pracownik objęty kwarantanną może świadczyć pracę w formie zdalnej?
  7. Czy można pracownikowi objętemu kwarantanną wręczyć wypowiedzenie umowy o pra-cę?
  8. Czy oświadczenie o rozwiązaniu umowy o pracę wysłane pracownikowi świadczącemu pracę zdalnie pocztą tradycyjną i odebrane przez niego w dniu wolnym od pracy jest sku-teczne?
  9. Czy na podstawie art. 15g Koronaustawy można obniżyć wymiar etatu pracownikowi pod-legającemu ochronie przedemerytalnej lub innej ochronie trwałości stosunku pracy?
  10. W jaki sposób usprawiedliwić nieobecność w pracy z powodu objęcia obowiązkową kwarantanną?
  11. Jak ustalić wymiar urlopu wypoczynkowego pracownika, którego wymiar etatu został obniżony na podstawie art. 15g Koronaustawy?
  12. Na jakich zasadach pracodawca może dokonywać pomiaru temperatury ciała pracownika?
  13. W jaki sposób wprowadzić równoważny system czasu pracy oraz wydłużyć okres rozliczeniowy do 12 miesięcy na zasadach art. 15zf?
  14. Czy pracownicy objęci obniżonym wymiarem czasu pracy na podstawie art. 15g Koronaustawy mogą pracować w godzinach ponadwymiarowych lub nadliczbowych?
  15. Czy pracodawca może zobowiązać pracowników do wykorzystania zaległych urlopów wypoczynkowych w okresie stanu epidemii/stanu zagrożenia epidemicznego?
  16. Jakie zasady rządzą organizacją szkoleń BHP w okresie zagrożenia epidemicznego/stanu epidemii?
  17. Jakie zasady rządzą przeprowadzaniem profilaktycznych badań lekarskich w okresie za-grożenia epidemicznego/stanu epidemii?
  18. Jaki wymiar etatu należy wpisać w świadectwie pracy pracownikowi, którego stosunek pracy ustał w okresie obniżenia na podstawie art. 15g Koronaustawy: wymiar określony w umowie o pracę, czy wymiar określony w porozumieniu z przedstawicielstwem załogi?
  19. Czy pracownik, którego orzeczenie o stopniu niepełnosprawności utraciło ważność w okresie stanu epidemii/zagrożenia epidemicznego może korzystać z dotychczasowych uprawnień w zakresie czasu pracy i dodatkowego urlopu wypoczynkowego?
  20. W jakich przypadkach zastosowanie znajdzie przestój z art. 81 KP, a w jakich przypadkach przestój ekonomiczny na zasadach art. 15g Koronaustawy?
  21. Czy pracownik objęty przestojem ekonomicznym może zostać wezwany do podjęcia pracy przez pracodawcę?
  22. Czy pracodawca może odsunąć od pracy pracownika z objawami koronawirusa?
  23. Czy obowiązek zakrywania ust i nosa obowiązuje na każdym zakładzie pracy?
  24. Jakie zdarzenie, do którego doszło w domu pracownika podczas pracy zdalnej może zostać uznane za wypadek przy pracy?
  25. Jak najkorzystniej ukształtować wymiar czasu pracy w ramach 12-miesięcznego okresu rozliczeniowego w systemach podstawowego i równoważnego czasu pracy?
    Prelegent:

    Piotr Wąż

    doktor nauk prawnych, urzędnik państwowy, wykładowca, szkoleniowiec, były członek Komisji Prawnej Głównego Inspektora Pracy, autor książek oraz wielu publikacji ukazujących się w fachowej literaturze prawniczej z dziedziny prawa pracy i prawa spółek, laureat „Złotych Szelek” za wyjaśnianie skomplikowanych problemów prawnych zrozumiałym i klarownym językiem, biegły sądowy z zakresu stosunku pracy z elementem międzynarodowym (międzynarodowe prawo pracy) i delegowania pracowników do innego państwa celem świadczenia usług.

Termin i miejsce szkolenia


01/06/2020

Szkolenie w formie webinarium – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja/materiały którymi będzie zarządzał prelegent.

Krótki film przedstawiający sposób realizacji szkoleń webinarowych:

Czas trwania: 10:00-15:00.

Każdy uczestnik otrzyma link do platformy na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanym w formularzu zgłoszeniowym.

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach webinarowych:

📌“Państwa szkolenie elearningowe, w którym uczestniczyłam było dobrze zorganizowane, prowadzący świetnie przekazywał swoją wiedzę i odpowiadał na mnóstwo zadawanych mu pytań. Z chęcią skorzystam z tej formy kursów/ szkoleń, bo mimo, że pierwszy raz korzystałam z webinara, to sposób takiego szkolenia jest dla mnie inną, aczkolwiek tak samo ciekawą formą, jak szkolenie face to face.”
📌“Jeżeli szukasz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania z zakresu podatków zapraszam na szkolenia EDUTAG – tutaj wszystko staje się jaśniejsze 
📌“Zdecydowanie polecam, profesjonalna kadra i celujące wykonanie.”

Cena:


260 zł + 23% VAT

(dla jednostek sektora finansów publicznych istnieje możliwość wystawienia faktury „zw”)

Płatność przed szkoleniem na podstawie faktury proforma wysłanej po otrzymaniu zgłoszenia.

Cena zawiera:


  • dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia
  • autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane w dniu szkolenia przed rozpoczęciem)
  • imienny certyfikaty ukończenia (zostanie wysłany pocztą)

Dodatkowe informacje


Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

 

➡️ Przykładowy harmonogram szkolenia:

🕐08:00 – dystrybucja do uczestników materiałów szkoleniowych w formacie pdf
🕑09:30 – rozpoczęcie logowania przez uczestników (po zalogowaniu dostępna jest “poczekalnia” która w momencie startu przełączy się na pokój webinarowy)
🕒10:00 – Wykład cz I
🕓12:00 – Przerwa 30min☕️🍪
🕔12:30 – Odpowiedzi na pytania zadane na czacie, wykład cz II
🕕14:30 – Zakończenie szkolenia, odpowiedzi na przesłane pytania w trakcie drugiej części zajęć

Zdjęcia obiektu


Szanowni Państwo,

Informujemy, że mają Państwo możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies, co będzie skutkowało zapisywaniem ich na Państwa urządzeniach przez serwis internetowy edutag.pl

Informacji odczytanych za pomocą cookies i podobnych technologii używamy w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, w tym profilowania. Wykorzystanie ich pozwala nam zapewnić Państwu maksymalną wygodę przy korzystaniu z naszych serwisów poprzez zapamiętanie Waszych preferencji i ustawień na naszych stronach. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie oraz o możliwości zmiany ustawień przeglądarki oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w polityce prywatności.

Akceptacja ustawień przeglądarki oznacza zgodę na możliwość tworzenia profilu użytkownika opartego na informacji dotyczącej świadczonych usług, zainteresowania ofertą lub informacjami zawartymi w plikach cookies. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej wcześniej zgody.